  • Data: 2010-01-18 10:30:24
    Temat: Re: Jaka drukarka Laserowa czarno-biała
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 17 Jan 2010 23:14:25 +0100, CUT_INZ <C...@C...pl> wrote:

    >Kupowanie tanich (do 1500zł) laserówek Samsung/Brother to proszenie się
    >o kłopoty.
    >Osobiście mam:
    >Samsung: ML-3051ND, SCX-4521F, ML-2010 (po trzecim serwisowaniu
    >wyrzuciłem na śmietnik)
    >Brother: HL-2140
    >
    >Każda przynajmniej raz (ML-3051ND) była naprawiana na gwarancji. Z czego
    >SCX-4521F i ML-2010 trzy razy.

    Ja miałem ciut doświadczenia ze straszymi modelami: HL1030, HL 1230,
    HL 1240. W szybkim tempoie padały w nich wałki światłoczułe i trzeba
    było je wymieniącmaksumalnie po 2-3 tonerach bo inaczej brudziły
    intensywnie. Tak że o ile same drukarkie i tonery były tanie to ogólen
    koszty ekploatacji już neispecjalnie. Nieporównywalny pod tym względem
    była wtedy Kyocera Mita FX1010 - wałek wystarczył na cały żywot
    drukarki (mechanicznei zaczęła się rozsypywać po około 4 latach) a
    tonet to było po prostu pudełko z proszkiem. Takich juz nie robią ;-)
    W każdym razie zastpiłem ja uzywaną HP LJ2100 która pracuje już
    kolejny rok intensywnie - to podstawowa drukarka w księgowości.

    Zdrówko