eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJaka dioda i tranzystor do sterowania cewki silnika krokowegoRe: Jaka dioda i tranzystor do sterowania cewki silnika krokowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaka dioda i tranzystor do sterowania cewki silnika krokowego
    Date: Sat, 2 Jun 2012 12:31:06 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 28
    Message-ID: <xokildu8iwir$.dt802hz9c6o8.dlg@40tude.net>
    References: <jqb3kn$it8$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1338633056 12633 82.143.187.50 (2 Jun 2012 10:30:56 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Jun 2012 10:30:56 +0000 (UTC)
    X-User: jjll
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:632334
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 01 Jun 2012 21:02:44 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
    > Robie prosty sterowanik silnika unipolarnego. Założenie to softwareowy
    > chopper (sprawdza mi się znakomicie w innym projekcie) i silnik unipolarny.

    > Aktualnie mam SS14 (Shottky, 1A) i IRLML2060 (1.2A n-mosfet). W układzie
    > testowym pracują sobie z silnikiem z prądem 1A na cewkę. Jednak miałem
    > już sytuacje gdzie coś "wybuchło" detonując diodę i tranzystor.

    Oba elementy naraz ?
    Tylko w jednej galezi czy we wszystkich 4 (czy tam 3) ?

    Wybuchlo jakos widowskowo, czy po prostu elementy nie sa juz sprawne i nie
    wiadomo dlaczego ?

    Napiecie zasilania i rezystancja silnika jakie ? Bo podejrzewam ze nawet
    gdyby ci sie program zawiesil i tranzystor bylby stale otwarty, to i tak
    nieszczescia by nie bylo.
    Moze jakies "slabe otwarcie" tranzystora, czy np za duza czestotliwosc, po
    ktorej ustala sie na nim w miare duze napiecie i w miar duzy prad ... ale
    to nie tlumaczy awarii diody.

    Moze wiec kolejnosc odwrotna - najpierw padla dioda, a jak jej zabraklo to
    tranzystor ? Po padzie sa zwarte czy rozwarte ?

    A nie moglo byc tak ze ktos pokrecil silnikiem od zewnatrz ? Wtedy sie moga
    zdarzyc wieksze napiecia .

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: