  • 21. Data: 2011-09-13 12:40:53
    Temat: Re: Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.09.2011 11:01, K pisze:

    > zródło? szczególnie interesuje mnie: "Orlen obiecał do wyborów
    > sprzedawać taniej paliwo i jedzie na stracie"

    Źródło? Program wyborczy PiS ;->

  • 22. Data: 2011-09-13 12:53:21
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Benzyna .. no tu juz sprawa nie jest taka jasna.
    > Mieszanka z etanolem mowisz ze nietrwala ?

    tak kiedyś zapamiętałem, ale narazie nie mogę wygrzebać
    ze tego pametam, nie można długo składowac tylko miesza się i wypycha do
    usera
    pewna poszlaka tu:
    http://www.volvopenta.com/volvopenta/poland/pl-pl/ma
    rine_leisure_engines/The_green_commitment/state_of_t
    he_art_engines/alternative_fuels/ethanol/Pages/ethan
    ol.aspx

    a tu ciekawostka z przeszłości:
    http://www.ekoenergia.pl/index.php?id_art=154&cms=73
    &plik=Biopaliwa_do_lamusa?.html

    "Biodiesel i bioetanol są ewidentnie droższe od paliw otrzymywanych z ropy
    naftowej. Koszt wytworzenia biopaliwa rzepakowego wynosi ok. 2-2,2 zł/l przy
    pominięciu wszystkich obciążeń fiskalnych. Natomiast po zastosowaniu takiej
    samej akcyzy i podatku, jak na olej napędowy z ropy naftowej, cena biodiesla
    wynosiłaby ok. 3,5 zł/l."

    całkiem dobra cena by była ;-)

  • 23. Data: 2011-09-13 15:01:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" <g...@z...gov.pl> napisał w wiadomości

    > zródło? szczególnie interesuje mnie: "Orlen obiecał do wyborów
    > sprzedawać taniej paliwo i jedzie na stracie"

    A kto ustala prezesa Orlenu i komu zarzucano wysoka cene paliw ?
    :-)

    Jakie u wac ceny na Orlenie ?
    Bo ostatnio pol kraju zjechalem i Orlen ma ceny takie same i w
    dodatku niezbyt wygorowane.
    ON po 4.99 we Wrocku i okolicy.

    Jakas nowa polityka czy tylko do wyborow ? :-)

    J.

  • 24. Data: 2011-09-13 15:01:59
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > zródło? szczególnie interesuje mnie: "Orlen obiecał do wyborów
    > sprzedawać taniej paliwo i jedzie na stracie"

    "Alez Watsonie, to elementarne!":
    Rzady PiS poczatek - E95 - 4,20zl/l
    Rzady PiS koniec - E95 - 4,00zl/l
    Rzady PO poczatek - E95 j.w.
    Rzady PO teraz sami sobie sprawdzcie.
    Do tego mamy wzrost biurokracji (liczby urzednikow, ktorzy nie sa raczej
    wolontariuszami) i wzrost zadluzenia do PKB najwiekszy w historii RP
    ver.3.0.
    To sa fakty. Czlowiek myslacy na podstawie tych faktow moze wydedukowac,
    ze mozliwosci sa 2:
    1. Rzad bedzie jednak splacal zadluzenie, ktorego narobil i siegnie po
    najlatwiejsze zrodlo czyli akcyze (jedyny podatek nie wymagajacy zgody
    Sejmu).
    2. Stanie sie cud, zamiast do gazu lupkowego dowiercimy sie do zloz
    zlota, a Zdzicho, Miro i Rychu cos dla RP ver. 3.0 zostawia.
    Czlowiek myslacy zgadnie ktora wersja jest bardziej prawdopodobna i
    mniej prawdopodobna odrzuci.
    Czlowiek, za ktorego mysli Michnik TM, przyjmie zdanie swojego idola
    nawet gdy bedzie ono sprzeczne z latwymi do zweryfikowania faktami.
    Odrazu spiesze wyjasnic, ze:
    PiS traktuje jak mniejsze zlo, wole E95 po 2 zl/l i na tych glosuje.
    Jakby ktos zamierzal uzyc argumentu o cenach ropy w tych okresach, to
    bardzo zachecam do sprawdzenia tychze, do relacji zl<>$ takze.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 25. Data: 2011-09-13 15:11:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    rine_leisure_engines/The_green_commitment/state_of_t
    he_art_engines/alternative_fuels/ethanol/Pages/ethan

    Nic nowego tu nie napisali, moze poza tym ze potrafi rozpuszczac
    zywice ... epoksydowe lub poliestrowe ?
    Z ktorych w samochodach i tak sie zbiornikow nie robi, no ale moze
    ktos sobie zafunduje taki zbiornik do przechowywania.
    Zreszta nie bardzo wierze w to rozpuszczanie, przynajmniej nie
    epoksydu - to naprawde odporne bydle.

    Natomiast ".. lub żywicami, które wytworzyły się ..." dotyczy chyba
    bardziej benzyny w ogole, niz mieszanki z etanolem.

    To to czesciowo musze potwierdzic - zaklajstrowal mi sie kiedys
    filtr paliwa.

> [...]
    > obciążeń fiskalnych. Natomiast po zastosowaniu takiej samej
    > akcyzy i podatku, jak na olej napędowy z ropy naftowej, cena

    Teraz koszt produkcji mogl sie zmienic.
    Gdyby biopaliwo bylo tansze niz ropa to imo dawno bysmy na nim
    jezdzili ... no nie, raczej po prostu cena ropy by spadla :-)

    J.

  • 26. Data: 2011-09-13 15:11:48
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 23:04:31 +0200, Jarek napisał(a):

    > Ma ktoś jakieś pomysły ?
    >
    > Jarek

    Ile masz pieniędzy żeby zrobić zapas ? Bo nie wiem o jakiej skali mówimy.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 27. Data: 2011-09-13 16:15:05
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    http://borim.pl/p,s,oferta,s2,zbiorniki.html

    --
    Piotr Czyż

  • 28. Data: 2011-09-13 18:11:21
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-12 23:04:31 +0200, Jarek <j...@n...pl> said:

    > Witam!
    >
    > Dzięki miłościwie nam panującemu premieru Donaldu, mamy chwilowo tanią
    > benzynę i gaz. (...)Kanistry czy butle na LPG to pomysł raczej mało
    > trafiony. Ale może da
    > się zrobić coś na większą skalę:

    Oczywiście:

    <http://www.chemet.com.pl/pl/index.php?id=lpg.zbiorn
    ikimagazynowe>

    --
    Bydlę

  • 29. Data: 2011-09-13 18:23:58
    Od: "Pabl_o" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Kanistry czy butle na LPG to pomysł raczej mało trafiony. Ale może da
    > się zrobić coś na większą skalę: np. zapłacić gdzieś za paliwo z
    > odroczoną dostawą ?
    > Ma ktoś jakieś pomysły ?

    Butle 11 kg + pompka z allegro lub zbiornik paletowy 1000 l i zakup paliwka
    :)
    Nie polecam trzymac w piwnicy!

    Przy zakupach powyzej 1000 l trzeba pomachac specjalnymi papierkami ...

    --
    Picasso

  • 30. Data: 2011-09-13 18:44:47
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/09/2011 14:01, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Powitanko,

> [...]

    Paliwo znacznie droższe w całej europie i US niż 4 lata temu to też wina PO?

    Idź z tą polityczną propagandą na grupy dla sobie podobnych oszołomów.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net