  • 1. Data: 2009-05-04 13:20:09
    Temat: Jak zrobić Pendrive?
    Od: jacek <j...@w...pl>

    Witam

    Mam takie pytanie:

    Czy da się w prosty sposób, najlepiej na uC f-my Microchip, zrobić
    pendrive. Chodzi mi oczywiście o urządzenie,które jest widziane przez
    system jako dysk USB (może być tylko jeden katalog/folder) z plikami,
    które ja w tym urządzeniu mogę modyfikować za pomocą procesora
    stanowiącego część tego Pendrive'a.

    Może ktoś się gdzieś spotkał z podobnym projektem?

    Pozdrawiam

    Jacek Poźniak

    --
    www.flowservice.pl

  • 2. Data: 2009-05-04 13:54:59
    Temat: Re: Jak zrobić Pendrive?
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    toć na stronie microchipa jest gotowy program urządzenia mass
    storage... ale moim zdaniem jego wartość
    edukacyjno-przydatnościowa jest zerowa... kod jest nieźle
    zamieszany, do tego w pdfie microchipa opis interfejsu usb
    zmieścił się na 2 stronach...

  • 3. Data: 2009-05-04 14:30:11
    Od: jacek <j...@w...pl>

    identyfikator: 20040501 pisze:
> [...]
    > ale moim zdaniem jego wartość edukacyjno-przydatnościowa jest zerowa...
    > kod jest nieźle zamieszany, do tego w pdfie microchipa opis interfejsu
    Dzięki, jakoś przeoczyłem; to moje początki z USB.
    Pozdrawiam
    Jacek

  • 4. Data: 2009-05-04 15:17:56
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > Dzięki, jakoś przeoczyłem; to moje początki z USB.
    > Pozdrawiam

    no ale jakbyś przetrawił dokumentację i stworzył coś
    wartościowego to konieczanie się pochwal na grupie!

  • 5. Data: 2009-05-04 15:35:51
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    jacek wrote:

    > Czy da się w prosty sposób

    Można by tak: czytnik kart SD ( mam wielkości pendrajwa ) i zapisywać
    bezpośrednio przez złącze karty.

    Mirek.

  • 6. Data: 2009-05-04 15:44:12
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    jacek pisze:
> [...]
    > system jako dysk USB (może być tylko jeden katalog/folder) z plikami,
    > które ja w tym urządzeniu mogę modyfikować za pomocą procesora

    Jak już uporasz się z pierwszą częścią zadania (zrobienie pendrive) to
    napotkasz problem z czytaniem przez system plików w których zmieniasz
    wartości z poziomu procka tego pendrive. Zrobiłem sobie na ARMie
    urządzenie które od strony pcta miało byc widoczne jako USB Mass
    Storage. Wymyśliłem sobie, że podczas pomiarów będę zmieniał dane w
    pliku utworzonym na widocznym przez pc dysku. Wszystko dobrze ale pc nie
    widział zmian w pliku. Nie pomogło mieszanie z czasem modyfikacji pliku.
    Po prostu system (zarówno Windows jak i Linuks nie widzi zmian które
    powstały w pliku po podmontowaniu do systemu plików a które zmiany nie
    były wykonane przez tenże system. Jak wypiąłem wtyczkę USB i wpiąłem
    ponownie - wszystko było dobrze zmiany zostały odczytane. Dało się to
    obejść czytaniem wprost z odpowiedniego /dev/sda ale OIDP wymagało
    odmontowania dysku z systemu plików.

    MD

  • 7. Data: 2009-05-04 16:18:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

> [...]
    > zmian które powstały w pliku po podmontowaniu do systemu plików
    > a które zmiany nie były wykonane przez tenże system.

    A zamontowany z opcją "sync"?

    > Jak wypiąłem wtyczkę USB i wpiąłem ponownie - wszystko było dobrze
    > zmiany zostały odczytane.

    Powinno wystarczyć samo ponowne zamontowanie z opcją "remount"
    (bez odmontowania).

    > Dało się to obejść czytaniem wprost z odpowiedniego /dev/sda ale
    > OIDP wymagało odmontowania dysku z systemu plików.

    Odmontowanie nie jest w takim przypadku konieczne.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2009-05-04 16:32:56
    Od: jacek <j...@w...pl>

    Mario pisze:

> [...]
    > ponownie - wszystko było dobrze zmiany zostały odczytane. Dało się to
    > obejść czytaniem wprost z odpowiedniego /dev/sda ale OIDP wymagało

    Dokładnie o coś takiego mi chodzi!

    Ale u mnie faza "pomiarów" będzie zawsze przy odłączonym "dysku" od
    komputera.

    Pozdr.
    jp

    --
    www.flowservice.pl

  • 9. Data: 2009-05-04 20:35:32
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > A zamontowany z opcją "sync"?

    Nie pamiętam, ale:
    "Mounting it 'sync' means the data is written to the flash card
    (almost?) immediately after it's written in userspace. Mounting it
    async means there is a write buffer."
    Czyli synchronizowanie jest natychmiast po zapisie w userspace. Ale
    skoro nic w userspace się nie zdarzyło (tylko w penie) to nie będzie
    synchronizacji.

    > Powinno wystarczyć samo ponowne zamontowanie z opcją "remount"
    > (bez odmontowania).

    Zapewne wystarczało ale już nie pamiętam dokładnie.

    > Odmontowanie nie jest w takim przypadku konieczne.

    Możliwe - nie pamiętam. Próbowałem na różne sposoby.

    MD

  • 10. Data: 2009-05-04 20:43:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

> [...]
    > Czyli synchronizowanie jest natychmiast po zapisie w userspace. Ale
    > skoro nic w userspace się nie zdarzyło (tylko w penie) to nie będzie

    Ale man podaje również, że opcja dotyczy operacji I/O. Co do outputu,
    dobrze wiem, że to tak działa. A inputu nigdy nie ma jak sprawdzić.
    Dlatego spytałem.

    --
    Jarek