  • 61. Data: 2012-01-20 10:20:15
    Temat: Re: Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/01/2012 10:03, atm wrote:

    > W ten sposob chcesz uzasadnic marnowanie (bo ciezko nazwac to
    > wykorzystaniem) 7-14W?

    Teraz już mamy 14W? Jeszcze dwa dni dyskusji, a mój komputer zacznie
    młode foki tłuc kijem po głowach.

    Korzystam z niego czasem zdalnie i WOL jest mi potrzebne - nic się nie
    marnuje. Jeśli u ciebie tak jest, wyłącz go listwą albo pstryczkiem na
    zasilaczu.

    > Alez kto pisze o balaganie? Jesli traktujesz listwe jako remote
    > wylacznik niedopracowanej technologii PC i trzymasz ja na biurku bez
    > wpietych przewodow to gratuluje. Ja uzywam zgodnie z przeznaczeniem.

    Wyłącznik na listwie też ma swoje przeznaczenie, dlaczego go więc nie
    użyjesz?

    > http://www.ocztechnology.com/ocz-z-series-850w-power
    -supply.html
    > Nie jest to nieznany producent, prawda? Moc tez nie jest kosmiczna.
    > Znajdziesz taki w wielu nieco mocniejszych PCtach.

    W moim nie ma i żaden z komputerów z którymi na codzień pracuje nie
    warczy wiatrakiem niepotrzebnie. I co mi zrobisz?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 62. Data: 2012-01-20 10:30:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-01-19 16:57, kamil pisze:

    > No to po co odpisujesz na odpowiedź skierowaną nie do Ciebie? Mama nie
    > uczyła, że to niegrzecznie?
    >
    > Kup tę listwę i nie płacz.

    Czyli wyliczeń się jednak nie doczekam?

  • 63. Data: 2012-01-20 10:31:38
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/01/2012 10:30, Marcin N wrote:

    > Czyli wyliczeń się jednak nie doczekam?

    A doczekamy się, aż pójdziesz jęczeć na bardziej odpowiednią grupę i
    zaczniesz używać wyłącznika na zasilaczu zgodnie z jego przeznaczeniem?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 64. Data: 2012-01-20 10:32:53
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-01-20 10:45, kamil pisze:

    > pl.rec.parajona to chyba odpowiedniejsza grupa do takich dyskusji.
    > Pytałes czy da się to wyłączyć, dostałeś odpowiedź, proponuję teorie
    > spiskowe rodem z książek sfrustrowanych ludzi wyrzuconych z pracy
    > zostawić na boku.

    Zapomniałem, że piszę na grupie, na której nie trzeba mieć żadnego
    pojęcia o ekonomii. Jesteś usprawiedliwiony. Choć z drugiej strony
    zadziwia mnie Twoja agresja. Przecież nie piszemy o polityce ani religii...

  • 65. Data: 2012-01-20 10:33:48
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/01/2012 10:32, Marcin N wrote:

    > Zapomniałem, że piszę na grupie, na której nie trzeba mieć żadnego
    > pojęcia o ekonomii. Jesteś usprawiedliwiony. Choć z drugiej strony
    > zadziwia mnie Twoja agresja. Przecież nie piszemy o polityce ani religii...

    To nie agresja, tylko rozbawienie. Zawsze tak reaguję na trollujących
    paranoików.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 66. Data: 2012-01-20 10:35:38
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-01-20 11:20, kamil wrote:

    > Teraz już mamy 14W? Jeszcze dwa dni dyskusji, a mój komputer zacznie
    > młode foki tłuc kijem po głowach.

    Nie chce mi sie szukac juz zestawien poboru produ przez wylaczone PC.
    Przy wyborze zasilacza, gdy znalazlem te statystyki bylem bardzo
    zaskoczony, ze z jednej strony producent stara sie o gold czy silver ale
    tam gdzie juz nikt nie patrzy mozna zaoszczedzona energie wyslac w kosmos.

    > Korzystam z niego czasem zdalnie i WOL jest mi potrzebne - nic się nie
    > marnuje. Jeśli u ciebie tak jest, wyłącz go listwą albo pstryczkiem na
    > zasilaczu.

    Standby zasilacza ma niezaprzeczalne zalety i wcale tego nie neguje.
    Twierdze jednak, ze w tym zakresie nikt nie zabral sie za dopracowanie
    technologii i poki co jest ona mocno kulawa pod katem zuzycia energii.
    Pstryczek na listwie jest wg mnie tak samo dobrym rozwiazaniem jak
    wspomniana wczesniej starozytna technologi zwiazana z parkowaniem glowic
    hdd.

    > Wyłącznik na listwie też ma swoje przeznaczenie, dlaczego go więc nie
    > użyjesz?

    Wiesz, w samochodzie mam tez zapalniczke i wcale nie czuje sie
    zobowiazany z niej korzystac ;]
    Moge oczywiscie uzyc pstryczka, no ale wybacz XXIw. kosmyczna wydajnosc
    kart graficznych i procesorow....i komputer wylaczam pstryczkiem na
    listwie bo nie pracujac zre tyle pradu ile pracujacy netbook.

    -supply.html

    > W moim nie ma i żaden z komputerów z którymi na codzień pracuje nie
    > warczy wiatrakiem niepotrzebnie. I co mi zrobisz?

    No ale czego dowodzi to, ze Ty nie widziales takiego patentu?
    Czy to jest potrzebne czy nie - nie wnikam. Faktem jest, ze kreci sie
    jeszcze ze 2 min po wylaczeniu i zapewniem Ci ze nie warczy, te czasy
    juz dawno odeszly w niepamiec; mam nadzieje, ze podobnie bedzie z
    energochlonnym standby zasilaczy.

  • 67. Data: 2012-01-20 10:44:45
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/01/2012 10:35, atm wrote:

> [...]
    > tam gdzie juz nikt nie patrzy mozna zaoszczedzona energie wyslac w kosmos.

    Zrobię to za Ciebie:

    http://michaelbluejay.com/electricity/computers.html

    > Standby zasilacza ma niezaprzeczalne zalety i wcale tego nie neguje.
    > Twierdze jednak, ze w tym zakresie nikt nie zabral sie za dopracowanie
    > technologii i poki co jest ona mocno kulawa pod katem zuzycia energii.

    Ależ wcale nie jest kulawa, przeciętny biurowy desktop zużywa w trybie
    stanby mniej niż te twoje 14W, a wyłączony 1-3W.

    http://h10010.www1.hp.com/wwpc/ca/en/sm/WF04a/121327
    08-12132884-12132884-12132884-80584512.html

    Power Consumption in ES Mode - Suspend to RAM (S3) (Instantly Available
    PC): <2.7 W

    Przejrzyj strony producentów sprzętu. I nie miej pretensji o większy
    pobór, jeśli wpakujesz do komputera zasilacz 850W kręcący wentylatorem
    po wyłączeniu, bo mój komputer uciągnie wszystkie nowe gry bez
    najmniejszego problemu, a zasilacz mam o połowę słabszy. Chcesz
    brandzlować się benchmarkami, to płać. Ty chciałbyś mieć sportowy
    samochód z 5s do setki, ale żeby palił 10 litrów w mieście.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 68. Data: 2012-01-20 10:46:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jan 2012, Marcin N wrote:

    > Sprawdzam sobie komputery w domu miernikiem poboru mocy.
    >
    > Okazuje się, że każdy z nich bierze 7-8W gdy jest CAŁKOWICIE WYŁĄCZONY.

    A gdzie tam "całkowicie".

    > Pytam się: PO CO?

    Zima jest, dogrzewać trzeba ;)

    > Pytam więc: czy jest jakiś sposób, żeby przy wyłączeniu komputera (nie
    > uśpieniu) komputer faktycznie przestał pobierać prąd?

    Kupić zasilacz z wyłącznikiem.
    :O

    pzdr, Gotfryd

  • 69. Data: 2012-01-20 10:52:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jan 2012, zlotowinfo wrote:

    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    >
    > więc ja się spytam, czemu istnieją tacy idioci
    > co nie wyłączają kompa na listwie

    Mnie dziwi co innego - ta przewijająca się listwa.
    To są jeszcze tacy, co czytają peceta i nie mają wyłącznika
    na zasilaczu?
    Toż to FAQ jest - "zmień zasilacz" :P

    pzdr, Gotfryd

  • 70. Data: 2012-01-20 10:54:52
    Od: "Vince" <m...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > Sprawdzam sobie komputery w domu miernikiem poboru mocy.
    >
    > Okazuje się, że każdy z nich bierze 7-8W gdy jest CAŁKOWICIE WYŁĄCZONY.

    Podłączenie komputerów do jednej listwy zasilającej z bezpiecznikiem i...

    Turn off?

    Pozdrawiam, M.