  • 21. Data: 2012-01-19 15:57:34
    Temat: Re: Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/01/2012 15:43, Marcin N wrote:

    > Ja ani słowa o lasach nie napisałem. Wyłącznie o pieniądzach.
    > Teraz dawaj swoje wyliczenia.

    No to po co odpisujesz na odpowiedź skierowaną nie do Ciebie? Mama nie
    uczyła, że to niegrzecznie?

    Kup tę listwę i nie płacz.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 22. Data: 2012-01-19 16:14:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    Standardowo już na tej grupie. ;)- a jaki masz zasilacz?
    Jedne ciągną więcej w standby inne mniej. Przy tej samej konfiguracji i
    ustawieniach w BIOSie, jakiś tam Chieftec pożerał u mnie 5-6 wat, ale
    już nowy bequiet tylko 1 wat.

  • 23. Data: 2012-01-19 16:20:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-01-19 17:14, nadir pisze:
> [...]
    > Jedne ciągną więcej w standby inne mniej. Przy tej samej konfiguracji i
    > ustawieniach w BIOSie, jakiś tam Chieftec pożerał u mnie 5-6 wat, ale

    Mam nowy Be-Quiet.

  • 24. Data: 2012-01-19 16:35:32
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mam nowy Be-Quiet.

    A czym mierzysz? Pseudomiernikiem z Lidla czy cęgami?

  • 25. Data: 2012-01-19 16:45:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-01-19 16:34, Użytkownik Marcin N napisał:

    > Daruj sobie...

    W wolnym tłumaczeni znaczy że niektórych boli. :-)

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2012-01-19 16:45:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-01-19 17:20, Użytkownik Marcin N napisał:

    > Mam nowy Be-Quiet.

    To zmień na model jaki ma przedpisca.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2012-01-19 17:59:19
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 19/01/2012 15:03, Marcin N wrote:
    > Sprawdzam sobie komputery w domu miernikiem poboru mocy.
    >
    > Okazuje się, że każdy z nich bierze 7-8W gdy jest CAŁKOWICIE WYŁĄCZONY.
    > Pytam się: PO CO?

    Po pierwsze - czym to zmierzyłeś? takim g*wnianym mierniczkiem za 50zł
    z Lidla? Przecież to ma tolerancję +/drzwi.
    7-8W możliwe, ale raczej jestem przy 3-4W.

    Zrób sobie pstryczek elektryczek, albo wróć do komputera XT i tyle.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 28. Data: 2012-01-19 18:08:42
    Od: Dylon <d...@u...pl>

    Dnia Thu, 19 Jan 2012 16:03:43 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Sprawdzam sobie komputery w domu miernikiem poboru mocy.
    >
    > Okazuje się, że każdy z nich bierze 7-8W gdy jest CAŁKOWICIE WYŁĄCZONY.

    Statystycznie, reszta urządzeń w gospodarstwie domowym bierze dużo więcej.

    > 650 mln to kawał pieniądza.

    Nie zaprzeczę :) Taki zastrzyk ułatwiłby życie :)

    > Pytam więc: czy jest jakiś sposób, żeby przy wyłączeniu komputera (nie
    > uśpieniu) komputer faktycznie przestał pobierać prąd?

    Najprościej kupić zwykłą listwę z wyłącznikiem. Atu wersja dla leniwych:
    http://allegro.pl/listwa-zasilajaca-acar-eco-1-5m-cz
    arny-oszczedza-
    i2001589993.html

    >I po co w ogóle te 7W? Czy to jakaś zmowa producentów?

    Raczej Nie. Powodem jest raczej wygoda. Wbrew pozorom, wake on lan jest
    bardzo rozpowszechniony.

    O kilka kWh na miesiąc nie warto kruszyc kopii. Więcej zaoszczędzisz
    jeśli racjonalnie przygotujesz obiad. Oszczędzić 1 m3 gazu to pikuś, a
    zysk dużo większy niż te kilka kWh.

    Miłej nocki (przy wyłączonym kompie) :)
    --
    Maciej Dylski
    "[...]Licznik Millera jest lepszym detektorem promieniowania

  • 29. Data: 2012-01-19 18:28:02
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Ja mam takie coś, co nazywa się listwa z bezpiecznikiem, robię pyk i
    zasilanie brutalnie jest wyłączone :) Włącznie z siecią bezprzewodową,
    routerami, etc.

  • 30. Data: 2012-01-19 18:59:19
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Budzenie przez LAN mam wyłączone.

    Ja mam włączone i czasami korzystam.

    > Wybudzić klawiaturą się nie da.

    To u mnie podstawa. Dodatkowo przy pojawieniu się napięcia komputer sam się
    uruchamia.

    > Może warto nagłośnić problem?

    Nagłaśniaj w swojej głowie. Wszyscy których znam używają listwy z włącznikiem.