  • 111. Data: 2012-01-21 13:00:00
    Temat: Re: Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
    Od: nadir <n...@h...org>

    Nie bardzo rozumiem.
    Chodzi Ci o to, że nie ma obecnie zasilaczy z wbudowanym wyłącznikiem?
    Nie wiem co to SFF, bo jeżeli to literówka i chodziło Ci o zasilacz SFX
    z wyłącznikiem, to idzie takie kupić.

  • 112. Data: 2012-01-21 16:41:44
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-01-21 00:00, Gil pisze:
    > Animka<t...@w...pl> napisał(a):
    > A wiadomo, Ĺźe jak nikogo nie ma w
    >>
    > Dziękuję chłopie, że coś mi chcialeś powiedzieć. Ale jesteś mistrzem skrótów.
    > Muszę to przemyśleć.

    Chyba jesteś babskim blondynem, więc tak "mistrzowsko" udało ci się
    zniekształcić czyjś post.

    --
    animka

  • 113. Data: 2012-01-21 17:51:34
    Od: Padre <P...@n...net>

    > A to już zupełnie nieistotne jak on dokładnie mierzy. Grunt, że elektrownia
    > według niego rachunki wystawia.

    To fakt, na wsi ludzie napełniają w nocy 200l beczki wody do podlewania
    za darmo, większość wodomierzy nie rusza przy takim małym przepływie.

  • 114. Data: 2012-01-21 17:55:45
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-01-21 14:00, nadir pisze:
    > Nie bardzo rozumiem.
    > Chodzi Ci o to, że nie ma obecnie zasilaczy z wbudowanym wyłącznikiem?
    > Nie wiem co to SFF,
    SFF czyli Small Form Factor to komputery w miniaturowych obudowach
    konstruowane po części podobnie jak laptopy, z wyjątkiem napędów, ramu i
    zazwyczaj procesora pozostałe elementy nie są standardowe i nie mają
    zamienników.

  • 115. Data: 2012-01-21 18:00:43
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Co rozumiesz za listwę? Przedłużać z łącznikiem i kondensatorem? :>

    Przez listwę do której podłączamy komputer rozumiem listwę z
    zabezpieczeniem przeciwprzepięciowym i przeciwzakłóceniowym dobrej
    klasy, zwykły przedłużacz z wyłącznikiem równie dobrze można używać w
    ogródku i dziwić się że go szlag trafi jak spadnie deszcz. Skoro listwy
    są różne to w domyśle uważałem że kupuje się je zgodnie z przeznaczeniem.

    PS.
    nigdy nie spotkałem się z listwą która miała by tylko kondensator.

  • 116. Data: 2012-01-21 21:19:31
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 21-01-2012 o 19:00 Padre napisał na pl.comp.pecet:

    > nigdy nie spotkałem się z listwą która miała by tylko kondensator.

    I wcale nie dziwne, qwerty miał pewnie na myśli warystor.
    Takie coś nazywają właśnie listwą z zabezpieczeniem
    przeciwprzepięciowym.

    PS. Możesz z grubsza określić jaki jest koszt tych trzech pierwszych
    stopni (dwóch?) zabezpieczenia przeciwprzepięciowego i jak się to ma
    do prawdopodobieństwa uderzenia pioruna? Bo rozumiem, że chyba o to
    Tobie chodziło?

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 117. Data: 2012-01-21 23:56:21
    Temat: Re: Jak zmusić komputer, żeby nie brał pršdu, gdy jest wyłšczony?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-01-21 10:47, a...@p...pl pisze:

    > kiedys tak bylo, gdy PC mial zasilacz AT (z mechanicznym
    > wylacznikiem), a potem to zepsuto i zaczeto produkowac zasilacze ATX
    > (z wylacznikiem poprzez plyte glowna....ktora zaczela pobierac prad,
    > gdy komp jest niby wylaczony). Byly jednak zasilacze, ktore dodatkowo
    > mialy z tylu wylacznik mechaniczny, ktory w pozniejszych czasach w
    > wiekszosci wypadkow przestano instalowac.
    >
    > 1. trzeba wylaczac sprzet na listwie recznie lub za pomoca pilota
    > radiowego
    A ten pilot radiowy (a właściwie to co jest odbiornikiem we wtyczce) to
    w ogóle prądu nie pobiera prawda?

  • 118. Data: 2012-01-22 00:28:54
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "BQB" napisał:

    > A ten pilot radiowy (a właściwie to co jest odbiornikiem we wtyczce)
    > to w ogóle prądu nie pobiera prawda?

    Ale to raczej w mikroamperach się mierzy ;->
    A całe halo w tym wątku jest o prąd rzędu kilkuset mA.

    JoteR

  • 119. Data: 2012-01-22 07:55:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "WiesłaW" napisał w wiadomości grup

    > I wcale nie dziwne, qwerty miał pewnie na myśli warystor.
    > Takie coś nazywają właśnie listwą z zabezpieczeniem
    > przeciwprzepięciowym.

    Ja się spotkałem - w najtańszych przedłużaczach. Mimo, że przewód to OMY 3x1,5
    to nie było żadnego bezpiecznika 10A. Ale czego się spodziewać za 6 zł. ;)

> [...]
    > stopni (dwóch?) zabezpieczenia przeciwprzepięciowego i jak się to ma
    > do prawdopodobieństwa uderzenia pioruna? Bo rozumiem, że chyba o to

    Pewnie chodziło mu o ochronnikach przepięcia B i C.

  • 120. Data: 2012-01-22 10:37:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-19 16:03, Marcin N pisze:

    > czy jest jakiś sposób, żeby przy wyłączeniu komputera (nie uśpieniu) komputer
    faktycznie przestał pobierać prąd?

    Chcesz Polskę doprowadzić do większego kryzysu? Jak nie będziesz prądu
    zużywał to będzie recesja ;)

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU