  • Data: 2009-04-26 14:15:13
    Temat: Re: Jak zmusic Netie do zalozenia telefonu na kabel
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > zmieniło zmieniło... i to dużo. Za komuny instalację układano nawet do
    > jednego domu w lecie jeśli było to w planie kilkuletnim. I właściciel
    > posesji nie ponosił kosztów. Nie wspomnę o elektryfikacji gdzie do domów
    > na kolonii w środku lasu ciągnięto linię trójfazową która się przy tych
    > domach kończyła... oczywiście wszystko za free... Warto teraz skalkulować
    > ile taka linia do domu w kapitalizmie kosztuje.

    BTW OT: Dzwoniłem do firmy stawiajacej kompaktowe siłownie wiatrowe pod
    klucz.
    Facet opowiadał, że jakiś biznesmen, któremu zbrzydło miasto a mial już tyle
    pieniędzy że mógł żyć z procentów, postanowił osiedlić się na wsi.
    Kupił ziemię z dala od innch zabudowań, odrolinił i chciał postawić dom.
    Zwrócił się do Zakładu Energetycznego o podłączenie prądu (na razie z taryfą
    "budowlaną") - przyłącze robi się docelowe ale nie do budynku tylko do
    szafki.
    Po pewnym czasie dostal odpowiedź, że owszem ale musi zapłacić.
    Podano kwotę (nie pamiętam jaką ale określmy ją X).
    Facet zadzwonił więc do tej firmy stawiajacej siłownie wiatrowe.
    Za siłownię dla pojedyńczego gospodarstwa ale sporej mocy z najnowszej klasy
    osprzętem (akumulatornia bezobsługowa, zespół przetwornic, napięcie
    trójfazowe 50Hz idealny sinus itp oraz.... 15 letnia gwarancja) powiedziano
    mu kwotę rzędu 0,7-0,8x.
    Niewiele myśląc zamówił siłownię i ma sój własny prąd.
    Nie dotyka się nawet do urządzeń i podobno nie ma przestojów (okresów gdy
    akumulatornia by się całkiem wyładowała).
    Nie dość że zapłacił mniej to zapłacił RAZ (bo gdyby chciał mieć linię to by
    co miesiąc płacił za prąd).
    I teraz ciekawostka z cyklu : socjalizm na codzień.
    U mnie na Wyspie Wolin nie można stawiać podobno siłowni wiatrowych (te
    wielkie farmy co są w Wiejkowie i Zagórzu to są już na stałym lądzie).
    Czemu nie można ? - Obszar "Natura 2000" wyklucza.
    Czemu ? Bo podobno moglyby ranić przelatujace ptaki.
    Wot ekologia.
    Ale wysypisko śmieci można jak najbadziej zbudować (a przynajmniej
    eksploatować wciąż dowożąc śmiecie).
    vari