  • 1. Data: 2009-04-06 07:00:07
    Temat: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    Witam,
    Jako, że nie znam się na elektronice prosze o wyrozumiałośc. Mam akumulator
    12V20Ah dośc duży.
    Jak za pomoca miernika sprawdzić ile ma w sobie pradu. Rozumiem, że chodzi o
    Ampery.
    Co mam ustawić np. 10A i czerwoną końcówką dotykać czerwonej końcówki w
    akumulatorze?

    --
    "Mierz wysoko" - wpajali mu wzniośli nauczyciele. Strzelił im w łeb.
    Stanisław Jerzy Lec

  • 2. Data: 2009-04-06 07:10:49
    Temat: Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?
    Od: Tomek <...@...z>

    Tomasz Gęguś pisze:
> [...]
    > Ampery.
    > Co mam ustawić np. 10A i czerwoną końcówką dotykać czerwonej końcówki w

    Jak masz bezpiecznik w mierniku, to spali bezpiecznik, jak nie masz to będzie dym.
    Nigdy w życiu tak
    nie rób!!!
    Co rozumiesz przez "ile ma w obie prądu"? Jaką ma wydajność prądową czy jaką ma
    pojemność?

  • 3. Data: 2009-04-06 07:17:25
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Tomasz Gęguś" <T...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:grc9df$9dg$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > Ampery.
    > Co mam ustawić np. 10A i czerwoną końcówką dotykać czerwonej końcówki w

    Uoooofff. Ja się odsuwam.

    Marek

  • 4. Data: 2009-04-06 07:21:54
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > Ampery.
    > Co mam ustawić np. 10A i czerwoną końcówką dotykać czerwonej końcówki w

    Przepraszam Cię, to nie złośliwość, ale jak nie masz o tym pojęcia to lepiej
    nie rób takich rzeczy. Mówię to poważnie.

  • 5. Data: 2009-04-06 07:31:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomek napisał:

    > Jak masz bezpiecznik w mierniku, to spali bezpiecznik, jak nie masz
    > to będzie dym. Nigdy w życiu tak nie rób!!! Co rozumiesz przez "ile
    > ma w obie prądu"? Jaką ma wydajność prądową czy jaką ma pojemność?

    Pojemność (wykorzystaną), czyli zgromadzoną w akumulatorze energię,
    najlepiej zmierzyć za pomocą wagi. Ważymy akumulator, odejmujemy
    od tego masę rozładowanego akumulatora, a wyznaczoną w ten sposób
    masę podstawiamy do wzoru E=mc^2.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2009-04-06 07:44:52
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > najlepiej zmierzyć za pomocą wagi. Ważymy akumulator, odejmujemy
    > od tego masę rozładowanego akumulatora, a wyznaczoną w ten sposób

    Pod warunkiem że akumulator bedziemy upuszczać na wagę ze znacznej wysokości
    tak aby osiągnął prędkość światła.

    Marek

  • 7. Data: 2009-04-06 07:48:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Pod warunkiem że akumulator bedziemy upuszczać na wagę ze znacznej
    > wysokości tak aby osiągnął prędkość światła.

    Dlaczego??? Wręcz przeciwnie -- należy zadbać, by był w spoczynku,
    bo inaczej pomiar poszukiwanej wielkości może zostać zakłócony.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2009-04-06 07:53:55
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Pan Marek napisał:
    > Dlaczego??? Wręcz przeciwnie -- należy zadbać, by był w spoczynku,
    > bo inaczej pomiar poszukiwanej wielkości może zostać zakłócony.

    Racja.

    Marek

  • 9. Data: 2009-04-06 07:57:58
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Dlaczego??? Wręcz przeciwnie -- należy zadbać, by był w spoczynku,
    > bo inaczej pomiar poszukiwanej wielkości może zostać zakłócony.

    A może przeskalować wagę i od razu będziemy mieli pomiar energii w chwili
    łupnięcia ???

    Marek

  • 10. Data: 2009-04-06 08:04:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > A może przeskalować wagę i od razu będziemy mieli pomiar energii
    > w chwili łupnięcia ???

    W jaki sposób? Chcemy zmierzyć energię zgromadzoną w akumulatorze,
    a nie jakąś "energię łupnięcia".

    --
    Jarek