  • Data: 2009-04-06 13:18:08
    Temat: Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Gęguś pisze:

    > Tego nie rozumiem. Ładuje automat. Nie mam możliwości sprawdzenia ile
    > ładuje, ani jak. Po za tym to jest mocno zmienne w czasie.

    To automat zakończa gdy masz wpełni naładowane. Czyli trzeba tylko
    sprawdzić czy jego pojemność zbliżona do znamionowej. Albo
    kupisz/pożyczysz tester zwarciowy albo zmierz sobie prąd w funkcji czasu
    rozładowując żarówką. Możesz też nie mierzyć prądu tylko napięcie i
    pilnować czy nie spada poniżej 10.8V. Jeśli typowa żarówka 55W H4 będzie
    ci na jednym włóknie świecić 5 godzin to wiesz, że po ponownym
    naładowaniu wytrzyma 2,5 godziny przy poborze 100W.

    MD