    From: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?
    Date: Mon, 6 Apr 2009 10:08:49 +0200

    > Jako, że nie znam się na elektronice prosze o wyrozumiałośc. Mam > >"Mierz
    wysoko" - wpajali mu wzniośli nauczyciele. Strzelił im w łeb.
    > Stanisław Jerzy Lec

    "Stanisław Jerzy Lec, pseud. literacki Stach, prawdziwe nazwisko baron
    Stanisław Jerzy de Tusch-Letz (ur. 6 marca 1909 we Lwowie, zm. 7 maja 1966 w
    Warszawie) - polski poeta, satyryk i aforysta.

    Pochodził z uszlachconej rodziny żydowskiej,"

    Z takimi "uszlachconymi" wzorcami to prądu w akumulatorze nie zmierzysz.
    Ani wysoko, ani nisko.
    Zmień autorytet, na kogoś bardziej szlachetnego z natury np. Bolesława
    Chrobrego.

    A tak poza tym, to prawdopodobnie chcesz zmierzyć poziom rozładowania
    akumulatora.
    Najprościej zmierzyć napięcie, ale to nie da dokładnej odpowiedzi, czy
    akumulator jest rozładowany. Jeśli ma ok. 14V to znaczy, że jest szansa, że
    jest dobry.
    Można zmierzyć gęstość elektrolitu w każdej celi, takim prostym przyrządem.
    Ten pomiar ma za zadanie sprawdzić, czy któraś z celi akumulatora nie jest
    uszkodzona.
    Jeśli podejrzewasz, że akumulator jest rozładowany - to najprościej go
    naładować prostownikiem przez 24h i wtedy będzie widać czy jest sprawny.

    --
    -- .
    pozdrawiam