  • Data: 2009-04-06 12:45:42
    Temat: Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Gęguś pisze:

    > Aha.
    > To czym to zmierzyć? W sumie to teoretycznie moge i 230V sprawdzać więc
    > myślałem, że nie jest tak źle.

    Czyli skoro możesz sprawdzać 230V to możesz i 10A. Skoro ni eodróżniasz
    prądu od napięcia to daruj sobie bo zniszczysz miernik.

    > Laduję ten akumulator. I chodzi mi o poziom tego naładowania. Czyli jak
    > mocno jest naładowany. Ile ma Amperów aktualnie.

    Mogłeś ładować wpinając w szereg miernik ustawiony na pomiar prądu i
    wyliczyć ile weszło Amperogodzin. Powinno wejść w niego ze 22-24 Ah to
    będzie miał te swoje nominalne 20Ah. Możesz też mierzyć napięcie i
    przerwać ładowanie gdy akumulator przekroczy 14.4 V przy ładowaniu
    prądem nie większym niż 2A. Jeśli akumulator jest dość nowy to będzie
    przy tym napięciu naładowany. Jeśli z pełnego rozładowania uzyska te
    napięcie w czasie krótszym niż 8 -10 godzin to znaczy, że jest już słaby.

    MD