  • 11. Data: 2012-08-21 11:26:50
    Temat: Re: Jak zlokalizować niewelką nieszczelność.
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-08-21 07:52, Irek N. pisze:

    > Może to zabrzmi głupio, ale nie można pomalować? Niekoniecznie farbą,
    > może woskiem i nie całą od razu, tylko partiami i patrzeć gdzie pomogło?

    Można intensywnie pompować i smarować podejrzane miejsca olejem.
    Posmarowanie nieszczelności olejem da na próżniomierzu chwilową wyraźną
    poprawę próżni.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2012-08-22 07:02:14
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Michał Smolnik" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości news:k0vaja$47i$1@speranza.aioe.org...

    > Do układu próżniowego podłącza się spektrometr gazowy (np.
    > kwadrupolowy, ale mogą być teraz nowe konstrukcje), wytwarza próżnię
    > i "odmuchuje" podejrzane miejsca gazem próbnym - zwykle helem.
    > Na spektrometrze rejestrowany jest pik, w momencie odmuchiwania
    > nieszczelności.
    > Problemem jest niestety cena spektrometru.
    >
    > Są firmy świadczące takie usługi - np. ta:
    > http://www.apvacuum.com/index.php?option=com_content
    &view=article&id=57&Itemid=71

    > Pozdrawiam,
    > --
    > Michał

    Witam,

    Właśnie wczoraj rozmawiałem z nimi i z inna firmą.
    Generalnie jeszcze wymienie kilka uszczelnień i jeśli nic się nie
    zmieni to chyba pozostaje detektor helu i odmuchiwanie.

    Dzięki za podpowiedzi.

    K.S.

  • 13. Data: 2012-08-22 20:36:47
    Od: Kawka <k...@w...xxx.pl>

    W dniu 2012-08-22 07:02, KS pisze:

> [...]
    > Generalnie jeszcze wymienie kilka uszczelnień i jeśli nic się nie zmieni
    > to chyba pozostaje detektor helu i odmuchiwanie.

    Czujniki freonu można kupić w sklepach (hurtowniach) za sprzętem
    chłodniczym. Można zatrudnić fachowców od chłodni z ich sprzętem. Mają
    freon i czujniki
    Andrzej

  • 14. Data: 2012-08-22 23:02:47
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Można intensywnie pompować i smarować podejrzane miejsca olejem.
    > Posmarowanie nieszczelności olejem da na próżniomierzu chwilową wyraźną
    > poprawę próżni.

    Oj coś boję się że za wolno wysiąka, ta chwila to pewnie dzień będzie :)

    Irek.N.

  • 15. Data: 2012-08-23 00:49:34
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik KS napisał:

> [...]
    > Generalnie jeszcze wymienie kilka uszczelnień i jeśli nic się nie zmieni
    > to chyba pozostaje detektor helu i odmuchiwanie.

    A czy istnieje szansa na optyczną obserwację wnętrza (jakieś wzierniki?)
    i włączenie wysokiego napięcia w celu zapalenia wyładowania
    jarzeniowego? Bo czasem przeciek daje się zauważyć na podstawie właśnie
    rozkładu wyładowań - zwłaszcza jak podać z zewnątrz gaz o zdecydowanie
    innym kolorze świecenia jak różowy charakterystyczny dla powietrza.

    --
    Darek

  • 16. Data: 2012-08-23 01:57:37
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-08-22 23:02, Irek N. pisze:

    > Oj coś boję się że za wolno wysiąka, ta chwila to pewnie dzień będzie :)

    Pokrywasz podejrzane miejsca np spawy itp. Jak jest dziurka to ją
    natychmiast zatka olejem i widzisz w kilka sekund, że próżnia się polepsza.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2012-08-23 21:08:58
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl>
    napisał w wiadomości
> [...]

    rozkładu wyładowań - zwłaszcza jak podać z zewnątrz gaz o zdecydowanie
    innym kolorze świecenia jak różowy charakterystyczny dla powietrza.

    Są wzierniki, ale podejrzane miejsca są zasłonięte.
    Znalazłem juz firmę z detektorem helu.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 18. Data: 2012-08-23 22:43:23
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Naczynie metalowe.

    Może od razu napisz, co to za instalacja. Inaczej to jest zgadywanie, czy
    naczynie metalowe czy nie, czy można zajrzeć do środka, czy nie. Chyba że
    się boisz, że ktoś wyśledzi, gdzie jest ta instalacja, zgłosi się do tej
    firmy i Cię wygryzie z roboty.

    R.

  • 19. Data: 2012-08-24 06:28:55
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Robbo" <n...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > środka, czy nie. Chyba że się boisz, że ktoś wyśledzi, gdzie jest ta
    > instalacja, zgłosi się do tej firmy i Cię wygryzie z roboty.

    Boję się strasznie.
    Instalacja to laser co2.
    Adres pomoże w doborze metody?

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2012-08-24 23:17:16
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Pokrywasz podejrzane miejsca np spawy itp. Jak jest dziurka to ją
    > natychmiast zatka olejem i widzisz w kilka sekund, że próżnia się polepsza.

    Ale popatrz, On to ma wielkie i nawet z pełną nieszczelnością wolno się
    napełnia. To nie słoik po dżemie ;)

    Irek.N.