    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jak wylaczyc drugi dysk w laptopie?
    Date: Sun, 7 May 2017 10:00:50 +0000 (UTC)

    Użytkownik 2late d...@w...pl ...

    > Mam starego laptopa, w ktorym jako systemowy jest dysk SSD 48GB i
    > drugi HDD (oryginalnie byl jako systemowy) 120GB. Jak najsprytniej
    > zrobic zeby dalo sie ten HDD wylaczyc ale nie w biosie lub fizycznie
    > bo chicalbym moc go wlaczyc od czasu do czasu zdalnie (teamviewer).
    > Docelowo bedzie na tym komputerze linuks. Glownie chodzi o
    > wyeliminowanie halasu.

    Szukałem rozwiazania jakis czas temu i NIEDASIE.
    Dysk nieuzywany wyłączy się sam po jakims czasie (mozesz to ustawić) ale co
    z tego skoro raz na jakis czas sie włącza.
    Koledzy podali namiary na program do monitorowania tego, co korzysta z
    dysku (a za tym jaka aplikacja go włącza).
    Monitor jednak nic nie pokazuje a dysk się włacza.
    Reasumujac - nadal szukam rozwiazania i jakbyś coś znalazł to bede
    zobowiązany.
    Obecnie pracuje na win7. Moze win10 ma pod tym względem jakoś lepiej to
    rozwiazane?

    --
    Pozdrawia... Budzik