  • 1. Data: 2017-05-02 16:51:32
    Temat: Jak wylaczyc drugi dysk w laptopie?
    Od: 2late <d...@w...pl>

    Mam starego laptopa, w ktorym jako systemowy jest dysk SSD 48GB i drugi HDD
    (oryginalnie byl jako systemowy) 120GB. Jak najsprytniej zrobic zeby dalo
    sie ten HDD wylaczyc ale nie w biosie lub fizycznie bo chicalbym moc go
    wlaczyc od czasu do czasu zdalnie (teamviewer). Docelowo bedzie na tym
    komputerze linuks. Glownie chodzi o wyeliminowanie halasu.

    http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-em
    ails-behalf-nsa/index.html

  • 2. Data: 2017-05-02 18:35:30
    Temat: Re: Jak wylaczyc drugi dysk w laptopie?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-02 o 16:51, 2late pisze:

> [...]
    > moc go wlaczyc od czasu do czasu zdalnie (teamviewer). Docelowo bedzie
    > na tym komputerze linuks. Glownie chodzi o wyeliminowanie halasu.

    HDPARM parametr dysk
    Na grupach linuxowych nie wiedzieli czy liczysz na jakieś rozwiązanie
    sprzętowe ?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2017-05-02 19:04:09
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 02/05/2017 5:35 PM, RadoslawF wrote:

    > HDPARM parametr dysk
    > Na grupach linuxowych nie wiedzieli czy liczysz na jakieś rozwiązanie
    > sprzętowe ?

    Wahalem sie ktora grupa bedzie odpowiedniejsza, poki co, OS na laptopie to
    Windows XP. ;)
    A jest jakas szybka odpowiedz na moje pytanie w przypadku Windowsa XP?
    Bo wybor i testy dystrybucji Linuksa moze mi troche zajac.

  • 4. Data: 2017-05-02 20:53:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-02 o 19:04, 2late pisze:

> [...]
    > A jest jakas szybka odpowiedz na moje pytanie w przypadku Windowsa XP?
    > Bo wybor i testy dystrybucji Linuksa moze mi troche zajac.

    Powinieneś pytać na grupach linuxowych a teraz na tych dla użytkowników
    Win XP. Ale podany program jest i pod windę.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2017-05-03 06:21:30
    Od: Krzysztof Staniorowski <n...@k...net>

    2late <d...@w...pl> wrote:
    > Bo wybor i testy dystrybucji Linuksa moze mi troche zajac.

    Oczywiście polecam Devuan GNU/Linux. Prosty w obsłudze i wolny od malware
    zwanego systemd.

    zajrzyj tutaj: https://devuan.org

    --
    Sent from my iPad via NewsTap :-)

  • 6. Data: 2017-05-03 10:04:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 03 May 2017 04:21:30 GMT, Krzysztof Staniorowski napisał(a):

    > Oczywiście polecam Devuan GNU/Linux. Prosty w obsłudze i wolny od malware
    > zwanego systemd.

    IMO z punktu widzenia "zwykłego usera" (pominąwszy fakt że userzy
    linuksa w ogóle nie są "zwykli") :) obecność systemd jest niezauważalna.
    Adminom może przeszkadzać bo trzeba się tego nauczyć :) a nikt nie lubi
    tego robić kolejny raz. Mam rację czy nie?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2017-05-03 10:23:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/3/2017 10:04 AM, Jacek Maciejewski wrote:
    > Adminom może przeszkadzać bo trzeba się tego nauczyć :) a nikt nie lubi
    > tego robić kolejny raz. Mam rację czy nie?

    Ale tu chodzi o ideologie ;)

  • 8. Data: 2017-05-07 12:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik 2late d...@w...pl ...

> [...]
    > bo chicalbym moc go wlaczyc od czasu do czasu zdalnie (teamviewer).
    > Docelowo bedzie na tym komputerze linuks. Glownie chodzi o

    Szukałem rozwiazania jakis czas temu i NIEDASIE.
    Dysk nieuzywany wyłączy się sam po jakims czasie (mozesz to ustawić) ale co
    z tego skoro raz na jakis czas sie włącza.
    Koledzy podali namiary na program do monitorowania tego, co korzysta z
    dysku (a za tym jaka aplikacja go włącza).
    Monitor jednak nic nie pokazuje a dysk się włacza.
    Reasumujac - nadal szukam rozwiazania i jakbyś coś znalazł to bede
    zobowiązany.
    Obecnie pracuje na win7. Moze win10 ma pod tym względem jakoś lepiej to
    rozwiazane?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 9. Data: 2017-05-07 16:25:54
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 02.05.2017 o 16:51, 2late pisze:
> [...]
    > moc go wlaczyc od czasu do czasu zdalnie (teamviewer). Docelowo bedzie
    > na tym komputerze linuks. Glownie chodzi o wyeliminowanie halasu.
    Pytaj sie na grupach linuksowych

  • 10. Data: 2017-05-07 16:44:47
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 2 May 2017 18:04:09 +0100
    doszła do mnie wiadomość <o...@o...org>
    od 2late <d...@w...pl> :

> [...]
    >A jest jakas szybka odpowiedz na moje pytanie w przypadku Windowsa XP?
    >Bo wybor i testy dystrybucji Linuksa moze mi troche zajac.

    Mountvol:
    https://www.microsoft.com/resources/documentation/wi
    ndows/xp/all/proddocs/en-us/mountvol.mspx?mfr=true
    ewentualnie usuwanie z managera urządzeń.
    Reszta(stop spindle) w Hdparm for Windows.