  • Data: 2017-05-07 22:35:50
    Temat: Re: Jak wylaczyc drugi dysk w laptopie?
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 7 May 2017 20:01:08 +0000 (UTC)
    doszła do mnie wiadomość
    <X...@1...0.0.1>
    od Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> :
    >Użytkownik Olaf Frikiov Skiorvensen B...@i...invalid ...

    >Caly czas szukam sposobu ktory pozwalałbym to zrobić jednym kliknieciem,
    >np. w przygotowany wczesniej plik bat.
    >Czyli musielibyśmy do tego jeszcze dopisać odmontowywanie woluminów? Chodzi
    >o odpiecie liter dysków?

    Trzeba zrobić tak:
    -zamknięcie aplikacji mających otwarte na tym dysku pliki
    -flush cache tego dysku
    https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb8
    97438.aspx
    -umount

    https://www.microsoft.com/resources/documentation/wi
    ndows/xp/all/proddocs/en-us/mountvol.mspx?mfr=true
    -spin down(hdparm).
    hdparm -Y hdx

    Ponowny start:
    -spin up(hdparm -y hdx)
    -mount w odpowiednie miejsce

    Prawdę mówiąc do końca nie wiem, jak to pod Windows zadziała, nie
    testowałem, wolę odpalić ręcznie np hddscan i wyklikać(v3.3 ma taką
    opcję, chyba nawet z linni poleceń).

    Jeśli to dysk sata w trybie AHCI, to pewnie można go ustawić jako
    wyjmowalny, wtedy można go odmontować z linii poleceń za pomocą
    Sysinternals Sync:
    https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb8
    97438.aspx
    Lub z menu obok zegara "bezpieczne usuwanie sprzętu".

    Nie wykluczone, że sam znajdziesz jakiś gotowy skrypt lub program,
    który to zrobi:
    https://www.google.pl/search?q=windows+7+unmount+and
    +spin+down+hdd+script&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei
    =yYQPWejsNMjcwAKU0KWwBQ