  • Data: 2011-11-19 10:24:45
    Temat: Re: Jak wyłaczyć czujnik otwarcia laptopa?
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.11.2011 10:35, Jacek Maciejewski pisze:
    > Jak dla mnie to dziwne. Nie mam doswiadczenia z lapkami ale start
    > hibernacji w stacjonarnych rozpoczyna się analogicznie jak start zwykły,

    Zapominasz o ACPI.

    > Zatem, jeśli lapek ci się uruchamia przypadkowo w torbie to masz w BIOS
    > ustawioną opcję "uruchom komp po otwarciu dekla". Wyłącz to w cholerę i
    > uruchamiaj jak człowiek, guziczkiem :)

    Nie bierzesz pod uwagę, że w komputerach ACPI system opera-
    cyjny ma prawo powiedzieć BIOSowi "wyłączam komputer (*), ale
    niech się on uruchomi gdy zajdą zdarzenia A, B lub C". A ty-
    mi zdarzeniami mogą być podłączenie urządzenia USB, otwarcie
    pokrywy komputera przenośnego, wybicie konkretnej godziny i
    tak dalej.

    Czyli szukać trzeba nie tylko w BIOSie, ale też w samym sy-
    stemie operacyjnym.

    PS. W żadnym z używanych przeze mnie komputerów przenośnych
    komputer nie wychodził z hibernacji po otwarciu pokrywy,
    więc albo jest to cecha tego konkretnego modelu, albo
    jest to do utemperowania ustawieniami w BIOSie lub w sy-
    stemie operacyjnym.

    (*) Pomijam tu fakt, że w przypadku hibernacji system opera-
    cyjny tak naprawdę nie wyłącza komputera, ale przełącza
    go w stan zasilania ACPI bliski wyłączeniu, ale o więk-
    szych prawach wybudzania.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./