    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak wykryc, kt ra swieca zarowa nie grzeje?
    Date: Thu, 27 Oct 2011 18:45:38 +0200

    Dnia 27-10-2011 o 16:45:19 Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

    > Uhm...ja zdradzę Tobie jeszcze większą tajemnicę, w moim aucie powyżej
    > pewnej temperatury zewnętrznej świece nie są podgrzewane nawet gdy
    > silnik jest zimny.

    To OK. - nie w każdym silniku tak jest.

    > To powiadasz, że podgrzewane są dopiero jak silnik się nagrzeje? Wybacz,
    > ale LOL :)

    Nie "dopiero" - ale "także" gdy silnik jest ciepły.

    Napisałem powyższe aby uświadomić koledze, że nie w każdym silniku świece
    pracują tylko i wyłącznie przed rozruchem zimnego silnika - ale również
    po rozruchu. Czas grzania świec (i sam moment załączenia) zależy od kilku
    czynników -napięcia w instalacji, temp płynu chłodzącego, wysokości nad
    poziomem morza. Kontrolka informująca o grzaniu może się wcale nie zapalać
    - a komputer wtrysku i tak uruchamia grzanie świec. Sterownik świec może
    mieć stany: grzanie wstępne (możliwe grzanie stałe i grzanie zmienne),
    rozruch (grzanie podczas rozruchu) oraz grzanie po rozruchu.

    Tak na marginesie możesz podać silnik w którym grzanie uzależnione jest od
    temp. zewnętrznej ? - (brak zapalonej kontrolki nie oznacza braku grzania).

    Pzdr
    TG