eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak wykryc, która swieca zarowa nie grzeje? › Re: Jak wykryc, kt ra swieca zarowa nie grzeje?
  • Data: 2011-10-27 19:10:26
    Temat: Re: Jak wykryc, kt ra swieca zarowa nie grzeje?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <


    > To powiadasz, że podgrzewane są dopiero jak silnik się nagrzeje?
    > Wybacz, ale LOL :)

    Nie "dopiero" - ale "także" gdy silnik jest ciepły.

    Napisałem powyższe aby uświadomić koledze, że nie w każdym silniku
    świece
    pracują tylko i wyłącznie przed rozruchem zimnego silnika - ale również
    po rozruchu. Czas grzania świec (i sam moment załączenia) zależy od
    kilku
    czynników -napięcia w instalacji, temp płynu chłodzącego, wysokości nad
    poziomem morza. Kontrolka informująca o grzaniu może się wcale nie
    zapalać
    - a komputer wtrysku i tak uruchamia grzanie świec. Sterownik świec może
    mieć stany: grzanie wstępne (możliwe grzanie stałe i grzanie zmienne),
    rozruch (grzanie podczas rozruchu) oraz grzanie po rozruchu.

    Tak na marginesie możesz podać silnik w którym grzanie uzależnione jest
    od
    temp. zewnętrznej ? - (brak zapalonej kontrolki nie oznacza braku
    grzania).


    Cytowane coś mi nawala :(

    Odnosząc się do wypowiedzi kolegi - czy my nadal rozmawiamy o silniku z
    zapłonem samoczynnym, czy już przeszliśmy do silnika z zapłonem żarowym?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_
    samoczynnym

    polecam uwadze zwłaszcza poniższy fragment

    "W powszechnie stosowanych silnikach paliwo wtryskiwane jest do komory
    wstępnej, komory wirowej lub bezpośrednio do cylindra. W silnikach z
    komorą wstępną i wirową stosuje się zwykle świece żarowe, których
    żarzenie (rozgrzanie do czerwoności) wspomaga wystąpienie samozapłonu w
    zimnym silniku. Występuje tu bowiem silniejsze chłodzenie sprężanego
    powietrza od chłodnych ścianek cylindra i głowicy, niż w przypadku
    silnika z wtryskiem bezpośrednim. Zasilanie paliwem odbywa się poprzez
    układ hydraulicznego systemu wtrysku paliwa. Są to pompy sekcyjne, pompy
    rozdzielaczowe i nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne
    (pompowtryskiwacze, system common rail) - te ostatnie konstrukcje świec
    żarowych zasadniczo nie wymagają" [cytat pochodzi z linku powyżej]

    ps. mój silnik to 1.9cdti - konstrukcja Opla na licencji Fiata
    (multijet) w tej jednostce powyżej określonej temp. zewnętrznej świece
    wcale się nie włączają (nie zapala się kontrolka), co ciekawe można
    Techem ustawić wyższą temperaturę przy której następuje załączenie świec
    i wtedy świece włączają się w wyższej temp. zewnętrznej (informuje
    również o tym kontrolka) Nie bardzo rozumiem po co konstruktor miałby
    "ukrywać" przez użyszkodnikiem fakt działania lub nie, świec żarowych i
    na co marnotrawić energię w czasie pracy silnika na podgrzewanie i tak
    już gorącego powietrza.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: