  • 1. Data: 2012-10-13 20:12:52
    Temat: Jak wykręcić urwaną śrubę?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    Mam problem - jest sobie autko z aluminiowa glowica i aluminiowym blokiem.
    Padla uszczelka pod glowica. Przy odkrecaniu glowicy ukrecila sie jedna
    sruba, wystaje z bloku na ok. 2 cm wysokosci. Sruba jest stalowa, przez
    uszkodzona uszczelke dostala sie woda i sruba skorodowala w bloku.
    Popsikane Wurthem Sabesto i rdza wygrzebana na ok. 2cm glebokosci - tyle
    ile dalo sie dojsc.

    Jak to teraz wykrecic? Naspawac nakretke i sprobowac odkrecic? Naspawana
    od gory jakos nie chce trzymac - spaw puszcza (inna sprawa, ze z
    wlasciciela spawarki raczej sredni spawacz).

    Jakie sa metody na takie cuda? Naciecie sruby i wykrętak? Rozgrzac srube
    spawarką (tu boje sie o blok - czy mi sie dziura nie wytopi)?
    Rozwiercic i nagwintowac blok od nowa? (tego bym nie chcial)

    Samochod nie jest pierwszej mlodosci, ale dobrze utrzymany i chcialbym
    nim jeszcze pojezdzic ze 2 lata, wiec nie chce robic kaszany, tym
    bardziej, ze glowica juz jest po pelnej regeneracji jak nowka z fabryki.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 2. Data: 2012-10-13 22:42:30
    Temat: Re: Jak wykręcić urwaną śrubę?
    Od: Fafik <a...@c...pl>

    Wiertło do usuwania z otworów pękniętych gwintowników. Zaleta - jak daje
    radę z gwintownikami, to na pewno da radę ze śrubą. Wady - cena, nie
    każdy warsztat posiada takie cudo.

  • 3. Data: 2012-10-14 13:23:45
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > nim jeszcze pojezdzic ze 2 lata, wiec nie chce robic kaszany, tym
    > bardziej, ze glowica juz jest po pelnej regeneracji jak nowka z

    masz szczypce morse'a? ja bym tym zaczął zabawę skoro masz 2 cm
    wystające

    jeffrey

  • 4. Data: 2012-10-14 14:04:05
    Od: Czyk <c...@n...pl>

    v...@i...pl wrote:
> [...]
    > nim jeszcze pojezdzic ze 2 lata, wiec nie chce robic kaszany, tym
    > bardziej, ze glowica juz jest po pelnej regeneracji jak nowka z fabryki.

    Daję 66% szans na wykręcenie "za wystającą część".Aby się zliżyć do tych
    procent należałoby w solidnym płaskowniku wywiercić otwór o średnicy
    śruby -mniej więcej w połowie płaskownika. Potem przyspawać to "na
    fest"."Z czuciem" próbować ruszyć śrubę....Jeśli to nie zda egzaminu to
    już "paciatus".Pozostają wykrętaki,ale to tak długi temat, że w 12
    tomach musiałbym Ci opisać w skrócie wiadomości.Większość ludzi robi
    100 błędów po kolei i niszczy głowicę.Pamiętaj : wykrętaki z byle g****
    siądą zanim zaczniesz sensownie działać , po wtóre musisz idealnie
    dobrać wielkość wiertła jakim wywiercisz pod wykrętak. Za mała średnica
    -za mały moment obrototowy i nie pociągnie ..Za duża średnica -zostanie
    cieńka ścianka która spęcznieje powodując zakleszczenie na gwincie.
    SPRAWA następna-centryczność wiercenia. Tu dramat. Neleży spiłować
    śrubę równiutko aby "widzieć " oś tej śruby, potem wykonać masę
    czynności które gwarantują centryczność wiercenia...Jeśli wywiercimy
    niecentrycznie to gwint pod wykrętakiem się zaklinuje z której ze
    stron.Jeśli nawet to zrobimy to nie gwarantuje to wykręcenia...Aluminium
    potrafi tak zklinować szpilkę stalową , że nie wystarczy siły na
    odkręcenie. Pozostanie nawiercenie otworu większego i |przerobienie go
    na mniejszy.Ale i tu możesz się nieżle pomylić [ bo może Ci przyjdzie
    chęć pominąć punkt 1 i 2 i zacząć od 3] ;} Otóż jeśli zaczniesz wiercić
    to wiedz,że aluminium jest miękkie, a stal twarda. Wiertło Ci szybko
    ucieknie ze stali na aluminium. I w końcówce może się okazać że oś
    twojego wiertła jest poza szpilką.
    Ja na Twoim miejscu zdecydowałbym się od razu na wariant 3 cierpliwie
    odwiercając szpilkę kolejnymi wiertłami ,potem może nawet pilnikiem
    obrotowym gdyby mi oś uciekłą, a po wykończeniu otworu skorzystał z
    profesjonalnych zestawów naprawczych do gwintów. To jest podobne do
    sprężyny [diabelnie drogie]. Wkręcasz w gwint na przyklad 14,a
    faktycznie uzyskujesz M12 i o parametrach lepszych niż oryginalny
    gwint.Jest to drogie, ale ma wiele zalet. Po pierwsze będziesz miał w
    samochodzie lepszy gwint niż miałeś. Po drugie dowartościujesz się . Po
    trzecie będeziesz mógł znajomych szkolić w "nowych technologiach"

    Staruszek

  • 5. Data: 2012-10-14 22:54:33
    Od: Padre <P...@n...net>

    Po
    > trzecie będeziesz mógł znajomych szkolić w "nowych technologiach"
    >
    > Staruszek

    To chyba nie jest zbyt nowa technologia, czytałem o niej jak byłem młody
    a to było naprawdę dawno.

  • 6. Data: 2012-10-14 23:05:14
    Od: Padre <P...@n...net>

    Ja wkręcił bym dwie nakrętki, dobrze skontrował, górną przyłapał
    spawarką a potem delikatnie zadziałał bym wkrętarką udarową ale nie dla
    jej ogromnego momentu tylko dla wibracji która mogła by skruszyć
    produkty korozji odkleić śrubę od bloku, cierpliwie wolniutko nawet
    kilka minut płynnie zwiększając moment i co kilka sekund kierunek obrotów.

  • 7. Data: 2012-10-14 23:11:47
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-10-14 23:05, Padre pisze:
> [...]
    > produkty korozji odkleić śrubę od bloku, cierpliwie wolniutko nawet
    > kilka minut płynnie zwiększając moment i co kilka sekund kierunek obrotów.

    Myslalem o tym, niestety "żabojady" wymyslily sobie gwint o przekroju
    mniej wiecej takim:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6349ed3fede038ea
    .html

    Chyba najlepiej bedzie nagwintowac to na nowo (o ile sie da, bo nie wiem
    jaka twardosc maja szpilki) i wtedy 2 nakretki i zaspawac.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 8. Data: 2012-10-15 11:03:43
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Przyspawaj poprzeczkę w kształcie T i będziesz mógł kręcić.
    Oczywiście zakryj blok blachą aby iskry nań nie padały.
    Spawanie pomoże także ciepłem obluzować zapieczony gwint.

  • 9. Data: 2012-10-19 22:27:18

    Jak moze nazywac sie takie cos po naszemu?

    http://www.ebay.co.uk/itm/Laser-3986-6-12mm-Damaged-
    Impact-Stud-Bolt-Extractor-Remover-1-2-D-/1607690195
    14?pt=UK_Hand_Tools_Equipment&hash=item256e948e7a

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)