-
Data: 2009-07-27 07:31:33
Temat: Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na zakręcie?
Od: "Kefir" <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Elou!
"Mad" <r...@w...pl> wrote in message
news:85c9813d-1a9d-4d77-8dbe-2e642d4ff17d@k30g2000yq
f.googlegroups.com...
On 25 Lip, 10:56, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
> Próbuję ćwiczyć jazdę w deszczu. Strasznie ciężko mi to idzie.
> Mam kłopot psychologiczny w zaufaniu oponom na mokrym. Boję się, że w
> pewnym
> momencie motocykl bez ostrzeżenie mi się położy.
> Czy są jakieś "pierwsze sygnały" zbliżania się do granicy przyczepności?
>
> Jak powinienem ćwiczyć na mokrym na parkingu? Polećcie jakieś sprytne
> ćwiczenia.
> na krajowej 7 (gdańsk-wawa), którą jeżdżę często, są odcinki gdzie na
> deszczu składam się gdzieś ok 45stopni i mam 130 km/h (pewnie i tak da
> radę więcej). ale nigdy za pierwszym razem. to się wzięło z wielu
> kolejnych prób. nie chcę się chwalić bo do miszcza mi daleko - chcę
> tylko powiedzieć, że jest to całkowicie możliwe.
Jesli rzeczywiscie na 7-mce Wawa-Gdansk skladasz sie 45 stopni, czyli kat
przy ktorym mozna juz mowic o tzw "zejsciu na kolano" i zamknieciu opon, to
moim mistrzem juz zostales i zazdroszcze Ci szczerze umiejetnosci jazdy.
Wziawszy wszak pod uwage predkosc o ktorej wspominasz, prosze Cie bys nieco
bardziej uwazal w terenie zabudowanym, zwlaszcza w deszczu gdyz, poza paroma
wiochami i rondem, naprawde nie wiem gdzie na tej trasie, przy 130 km/h,
mozna osiagac pochylenie o ktorym piszesz. Mozesz wskazac takie zakrety na
tej trasie?
Gdybys chcial swoje info zweryfikowac, tutaj nieco teorii:
http://www.soundrider.com/archive/safety-skills/comi
ng_unglued.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_and_motorcycle_
dynamics
http://motorcyclebloggers.com/2006/04/19/lean-angle-
chicken-strips/
http://www.msgroup.org/forums/MTT/topic.asp?TOPIC_ID
=312
--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
Następne wpisy z tego wątku
- 27.07.09 08:06 (pj)
- 27.07.09 08:10 (pj)
- 27.07.09 08:35 Marcin N
- 27.07.09 08:41 Jasio
- 27.07.09 08:49 Kefir
- 27.07.09 10:32 fv
- 27.07.09 11:09 Ireneusz Dyła
- 27.07.09 11:24 Nikanor
- 27.07.09 12:17 fv
- 27.07.09 12:44 Ireneusz Dyła
- 27.07.09 13:04 Kuba \(aka cita\)
- 27.07.09 16:53 KJ Siła Słów
- 27.07.09 21:15 Mad
- 27.07.09 22:55 KJ Siła Słów
- 29.07.09 00:19 Asmodeusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Podnieść masę o 0.6V
- 2024-12-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-30 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-30 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-12-30 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-12-30 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-12-30 Moduł BT BLE 5.0
- 2024-12-30 Łódź => Application Security Engineer <=
- 2024-12-30 Lublin => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-30 Nowy Outlander PHEV w PL
- 2024-12-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar