    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Jak wybrać laptopa?
    <vbjii2$lta$1@news.chmurka.net> <RWpDO.9828$xaR4.5438@fx01.ams1>
    <vbmcol$s6e$1@news.chmurka.net> <%nzDO.172734$idj.10081@fx15.ams1>
    <vbmjd4$sp$1@news.chmurka.net> <vbmt17$79b$1@news.chmurka.net>
    <vbnbca$2ftr4$1@dont-email.me> <vbnd97$atv$1@news.chmurka.net>
    <FpLDO.112447$Iesa.16227@fx11.ams1> <vboi2l$imt$1@news.chmurka.net>
    <NzQDO.138979$hnMb.54890@fx12.ams1> <vbp699$vt7$1@news.chmurka.net>
    <vbpg30$74b$1@news.chmurka.net> <ow4EO.71540$va%3.13706@fx06.ams1>
    <vbra0q$ib2$1@news.chmurka.net> <zzbEO.200551$idj.8066@fx15.ams1>
    <vbrmjv$rv0$1@news.chmurka.net> <X...@1...0.0.1>
    <vbsul3$ioa$1@news.chmurka.net>
    Date: Wed, 11 Sep 2024 23:56:07 GMT

    On 2024-09-11, Ewa <E...@c...pl> wrote:
> [...]
    oad/VeraCrypt%20Setup%201.26.15.exe

    > Dzięki. Szczególnie ta możliwość skasowania wszystkiego jest
    > pociągająca. :-)
    >
    > Wracając do koncepcji zakupu nowego laptopa mam 2 pytania:
    > 1) czy bywają teraz laptopy _dodatkowo_ wyposażone w dysk HDD
    > (wewnętrzny); w opisach widzę tylko dysk SSD (systemowy)
    > W obecnym HP mam SSD 240 GB (systemowy) i HDD 1000GB

    Podejrzewam, że jeden dysk jest typu m.2, ewentualnie msata (jesli
    staruszek), drugi to pełnowymiarowy 2.5". To są nadal 2 fizyczne dyski.
    Jesli to jest własnie jakiś m.2 to nazwano go systemowy, bo zdrowy
    rozsądek podpowiada aby tam zainstalować. system. M.2 są dużo szybsze od
    tradycyjnych, 2.5" ssd (SATA). Ale ten drugi to też może być ssd.

    Czy są takie, że mogą miec dwa dyski, na pewno, wieksza szansa przy
    >=14", ale tez są pewnie takie co mają 2x m.2. Przy czym jak takie
    znaleźć wyszukiwarka to nie wiem. Po konkretnym modelu trzeba by drążyć.

    --
    Marcin