    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Jak tworzyć archiwum CMS?
    Date: Fri, 07 Jan 2011 13:55:02 +0100

    W dniu 2010-12-31 08:49, beherit / pn pisze:

    > Oczywiście, że się da, a czemu nie. Ograniczyłbym jedynie zmiany w
    > strukturze kodu szablonów i ogólnie logiki aplikacji obsługującej serwis.
    > Click
    > -> twórz nowe tabele (lub jak zaproponował porneL -> automatem data,
    > wersja)

    Nowe tabele czy nowe rekordy? Pornel wspominał o dodaniu nowej kolumny
    oznaczającej wersję a nie nowej tabeli. No i tu problem bo tabel jest
    100 i dotyczą przeróżnych aspektów. Dokumenty to tylko parę z tych tabel
    (dokument, strona dokumentu, pliki i obrazki, kategorie i jeszcze parę
    innych) a nie tylko dokumenty mają być archiwizowane - również
    funkcjonalność, która częściowo jest określona w innych tabelach a
    częściowo w formatkach. Nad formatkami zapanujemy poprzez ich
    skopiowanie do innego/innych katalogów 2009, 2010 itd. Nad dokumentami
    możemy zapanować tak jak Pornel sugerował. Pozostaje kwestia wszelkich
    konfiguracji w bazie. Załóżmy najprostszy przypadek: definicję jakiegoś
    menu. Jak z tego wersję archiwalną stworzyć bez kopiowania bazy lub
    tworzenia nowego "schematu"? (wyjaśnię, że chodzi tu o funkcjonalność
    Postgresa - coś w rodzaju przestrzeni nazw, między którymi możemy
    przełączać się). Trzeba przy okazji pamiętać, że każdem menu posiada
    unikalny identyfikator, którego używamy w formatce. Tak więc formatka
    archiwalna z 2009r będzie wskazywała na menu o ID np. ver2009 a ta sama
    formatka z roku 2010 musi zostać przerobiona aby wskazywać na inne menu
    o ID ver2010, które trzeba sklonować z wersji 2009. Tak więc przy takim
    wariancie kliknięcie guzika wydaje się być troszkę nie wystarczające.
    Czy mylę się?

    > a później wszystko sobie wywoływać choćby nawet z użyciem SESSION jak
    > bardzo chcesz
    > if($_SESSION['year']=2009)

    To przełączanie jest jasne. Niejasne dla mnie jest póki co robienie
    archiwum z funkcjonalności j/w.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek