  • 1. Data: 2010-12-25 21:49:18
    Temat: Jak tworzyć archiwum CMS?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Dość trudne zadanie mnie czeka. Mamy dość złożony CMS. Co roku musi
    powstać z niego kopia archiwalna dostępna publicznie. Póki co nie
    przychodzi mi do głowy nic lepszego jak ręczne kopiowanie bazy danych i
    plików systemu do podkatalogu. Jeśli to miałoby być istotne dla
    dyskusji to mamy PHP i PostgreSQL. Czy macie wypraktykowane lepsze
    podejście? Zastanawiałem się nad przestrzeniami nazw w bazie lecz
    musiałbym wszelkie zapytania SQL przerabiać tak aby to uwzględniały.
    Możliwe ale ostateczne byłoby to podejście.

  • 2. Data: 2010-12-26 01:51:13
    Temat: Re: Jak tworzyć archiwum CMS?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 25 Dec 2010 22:49:18 +0100, Marek napisał(a):

    > podejście? Zastanawiałem się nad przestrzeniami nazw w bazie lecz
    > musiałbym wszelkie zapytania SQL przerabiać tak aby to uwzględniały.
    > Możliwe ale ostateczne byłoby to podejście.

    Jeśli to jest potrzebne raz na rok, to bym się nie bawił w jakąś wielką
    filozofię tylko po prostu to kopiował. Pewnie i tak za kilka lat będzie
    kolejna rewolucja.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2010-12-26 12:22:54
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-26 02:51, Borys Pogoreło pisze:

    > Jeśli to jest potrzebne raz na rok, to bym się nie bawił w jakąś wielką
    > filozofię tylko po prostu to kopiował. Pewnie i tak za kilka lat będzie
    > kolejna rewolucja.

    W tym przypadku pewnie tak postąpię. Przypuszczam też, że ciężko będzie
    wymyślić coś rozsądniejszego. Jednakże "zaryzykuję" i pozostawię wątek
    aktualny. Może się zdarzyć, że w przyszłości taka funkcjonalność będzie
    potrzebna.

  • 4. Data: 2010-12-26 15:08:26
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2010-12-25 22:49, Marek pisze:
    > Witam,
    >
    > Dość trudne zadanie mnie czeka. Mamy dość złożony CMS. Co roku musi
    > powstać z niego kopia archiwalna dostępna publicznie. Póki co nie

    Co to jest kopia archiwalna? IMHO do tego wystarczy kolumna "status".

    artur

  • 5. Data: 2010-12-26 17:48:21
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-26 16:08, Artur Muszyński pisze:

    > Co to jest kopia archiwalna? IMHO do tego wystarczy kolumna "status".

    Serwis będzie dość złożony. Będzie zawierał m.in. archiwum repertuaru
    kinowego oraz imprez + dokumenty towarzyszące (newsy, opisy czegoś tam).
    W efekcie tych dokumentów może być całkiem sporo. Co roku ma być
    archiwizowany a to oznacza, że w roku 2012 będę mógł oglądać sobie
    kalendarium imprez z roku 2010, 2011 plus wszystkie inne strony
    archiwalne: np. "informacje o firmie" z roku 2010. O ile kalendarium
    dałoby się filtrować przedziałem dat o tyle pozostałe dokumenty zupełnie
    nie. Np. Gdy w roku 2011 informacje o firmie będą inne to poprzednia
    wersja z 2010 powinna też być dostępna - czyli w menu może być inny URL
    do tego dokumentu. Tak więc układ menu może też się zmieniać.

  • 6. Data: 2010-12-26 18:51:29
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2010-12-26 18:48, Marek pisze:

> [...]
    > wersja z 2010 powinna też być dostępna - czyli w menu może być inny URL
    > do tego dokumentu. Tak więc układ menu może też się zmieniać.

    Myśl pozytywnie. Wersjonowanie bazy nie jest niczym nadzwyczajnym. Układ
    menu też, choć to już trochę co innego, dlatego pytałem na początku,
    czego ta archiwizacja ma dotyczyć.

    artur

  • 7. Data: 2010-12-28 08:24:13
    Od: beherit / pn <b...@s...firenet.eu.org>

> [...]
    > Zastanawiałem się nad przestrzeniami nazw w bazie lecz musiałbym
    > wszelkie zapytania SQL przerabiać tak aby to uwzględniały. Możliwe ale

    Szybkie i proste:
    - klasa dziedzicząca po tej, która obsługuje Ci stronę,
    - podmiana nazw tabeli gdy podany ?year=2007 z moj_content na
    moj_content_2007. Cała filozofia.. Pliki analogicznie.

    \pozdr,p

  • 8. Data: 2010-12-28 09:59:10
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 09:24:13 +0100, beherit / pn napisał(a):

    > Szybkie i proste:
    > - klasa dziedzicząca po tej, która obsługuje Ci stronę,
    > - podmiana nazw tabeli gdy podany ?year=2007 z moj_content na
    > moj_content_2007. Cała filozofia.. Pliki analogicznie.

    Czyli:

    a) musimy i tak zduplikować bazę
    b) musimy i tak zduplikować pliki, bo ich układ może być różny na
    przestrzeni lat
    c) musimy stworzyć nowe pliki klas, wprowadzając więcej zamieszania i
    siwych włosów gdy przyjdzie do bardziej fundamentalnych zmian w kodzie
    d) musimy mieć *cały* system napisany obiektowo (o czym nie było mowy)

    Podsumowując - będzie to skopiowanie całości lewą ręką przez prawe ramię
    podczas tańca ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2010-12-28 13:10:33
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Tue, 28 Dec 2010 09:59:10 -0000, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
    wrote:

    > Czyli:
    >
    > a) musimy i tak zduplikować bazę

    Nie. Dodać kolumnę na datę/wersję.

    > b) musimy i tak zduplikować pliki, bo ich układ może być różny na
    > przestrzeni lat

    Nie od razu. Nowe pliki dodawaj pod nową nazwą, jeżeli konieczne jest
    zachowanie wyglądu starej strony.

    > c) musimy stworzyć nowe pliki klas

    WTFBBQ? Nie możesz nowej funkcjonalności dodawać tak, aby była
    "kompatybilna wstecz"?

    Poza tym w OOP wymyślono pare rzeczy, które mają zastąpić copy&paste...

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 10. Data: 2010-12-28 13:36:24
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 13:10:33 -0000, porneL napisał(a):

    > Nie. Dodać kolumnę na datę/wersję.

    A jeśli w międzyczasie zmienia się struktura bazy? Trochę danych tu,
    trochę danych tam. Można by to jakoś łatać logiką na poziomie bazy, ale
    jeśli od początku tego tak nie projektowano, to nie chciałbym być osobą
    mającą to tak przebudować.

    > Nie od razu. Nowe pliki dodawaj pod nową nazwą, jeżeli konieczne jest
    > zachowanie wyglądu starej strony.

    A jeśli zawartość plików się zmienia, a nazwy pozostają? Niekoniecznie
    musi to być w tym systemie rozwiązane tak, że zawsze tworzony jest nowy
    plik, a zmienia się tylko jakiś wskaźnik.

    > WTFBBQ? Nie możesz nowej funkcjonalności dodawać tak, aby była
    > "kompatybilna wstecz"?

    Nie wszystko da się tak dodać.

    > Poza tym w OOP wymyślono pare rzeczy, które mają zastąpić copy&paste...

    A ja znów przypominam, że nie ma ani słowa o OOP w pierwszym poście :)
    Zaś w PHP zbyt wielu z tych rzeczy nie ma...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl