  • Data: 2010-12-28 14:38:41
    Temat: Re: Jak tworzyć archiwum CMS?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 14:15:33 -0000, porneL napisał(a):

    > Archiwalna wersja strony to nie musi być archiwum *implementacji*, nie?

    Oczywiście, że nie. Ale nie wiemy jakie wymagania ma "góra". Jeśli serwis
    ma wyglądać i zachowywać się dokładnie tak, jak w określonym roku, to
    programista osiwieje od liczby ifów.

    > No to tak nie rób. Zasada "nowa zawartość = nowy URL" przy okazji ułatwia
    > długie cache'owanie plików.

    To nie ja tak robię ;) Tylko wymyślam problemy, które się mogą pojawić.
    Niemniej jeśli linki do plików były wstawiane jakimś wyswigiem, to zapewne
    nie ma żadnego pośrednika - zawartość pliku się zmienia, url pozostaje.

    > OK, ale to raczej w przypadkach ciężkich przeróbek, a wtedy to nie jest
    > głupia robota z copy&paste klasy, a utrzymywanie dwóch kompletnie różnych
    > rzeczy (czego nie da się uniknąć, jeżeli utrzymywanie dwóch wersji jest
    > dokładnie twoim celem).

    Dlatego ja bym to zwyczajnie skopiował, zamiast rzeźbić w g* :-)

    Przypuszczam, że na "genialny" pomysł zachowania "migawek" ktoś wpadł już
    dawno po uruchomieniu tego systemu. A taka funkcjonalność powinna być
    wpleciona w jego strukturę od samego początku.

    > Czego takiego brak, co by tu ułatwiło?

    W tym konkretnym przypadku za mało danych by to stwierdzić.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl