  • 21. Data: 2009-06-30 08:04:56
    Temat: Re: Jak to sie najsprawniej robi ?
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał

    > Może być nawet z jednego. Tym bardziej, że jest tam sporo ruchomych
    > elementów(ludzie). Jest taka nasadka na obiektyw w kształcie paraboli (nie
    > wiem jak nazwać taki kształt przestrzenny, ale tak wygląda z boku)
    > nakładaną na obiektyw. Obiektywem celuje się pionowo w górę i rejestruje
    > się odbicia na lustrzanej powierzchni tej paraboli(poraboloidy). Później w
    > specjalnym programie odpowiednio się to prostuje. Zdaje się, że program
    > jest dostarczany wraz z tą przystawką do obiektywu.
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    Są nawet na alledrogo, za około 2500 zł - fakt, jedno zdjęcie,
    duza wygoda (nie widziałem efektu, więc nie wiem, jaka jakość itp.),
    ale wtedy nie masz ani góry, ani dołu z tym wynalazkiem,
    więc tak naprawdę to szeroka (wysoka ?) cylindryczna panorama chyba.

    Witek

  • 22. Data: 2009-06-30 08:27:47
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Witek Kaszkin wrote:

    > ale era Pelengów minęła chyba, teraz Samyangi idą,
    > ktoś robi Samyangiem już może ?

    Robią:

    http://pawcio.wpt.pl/port/
    http://pawcio.wpt.pl/studiosekret/

    Da się zrobić taką panoramę z ręki?

  • 23. Data: 2009-06-30 08:32:41
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał

    > Robią:
    > http://pawcio.wpt.pl/port/
    > http://pawcio.wpt.pl/studiosekret/

    o, zerknę

    > Da się zrobić taką panoramę z ręki?

    da się - patent z ciężarkiem i poziomicą to ułatwia
    http://indiavrtours.com/pic/equipment2.jpg (po prawej)

    Witek

  • 24. Data: 2009-06-30 08:36:35
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Robią:
    >
    > http://pawcio.wpt.pl/port/
    > http://pawcio.wpt.pl/studiosekret/
    >
    > Da się zrobić taką panoramę z ręki?

    z ręki w pomieszczeniu? Odpada. z ręki to można panoramować dalekie
    krajobrazy ale pomieszczenie to bardzo małe odległości i wypadało by aby
    zdjęcia były spasowane w perspektywie (środek optyki najlepiej w jednym
    miejscu na wszystkich zdjęciach). Inaczej Ci się po prostu łączenia będą
    rozjeżdżać... albo zza jednej półki wyjdzie coś czego nie było na
    wcześniejszym zdjęciu bo akurat to odsłoniłeś. Minimalna zmiana pozycji
    aparatu w pomieszczeniu ze względu na małe odległości znacznie Ci
    zmienia rzut obrazu na matrycę. Rób ze statywu. Szczególnie jak się
    dopiero uczysz składać.

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl

  • 25. Data: 2009-06-30 09:09:11
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    > da się - patent z ciężarkiem i poziomicą to ułatwia
    > http://indiavrtours.com/pic/equipment2.jpg (po prawej)

    O! Toś mnie zaskoczył :)

  • 26. Data: 2009-06-30 09:18:39
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    Użytkownik "Kaiko" <s...@s...pl> napisał

    > O! Toś mnie zaskoczył :)

    to nie moje, tylko podpatrzone - nie stosowałem,
    ale juz w sieci kilka razy widziałem,
    nie wiem, czy używalne w praktyce...

    Witek

  • 27. Data: 2009-06-30 10:17:55
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 30 Jun., 09:54, "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>
    wrote:
    > Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał

    > Do Zbooya technicznie to mi daleko,
    >
    > ja mam efekciarskie miejsce po prostu ;)
    >
    > tutaj troche tatrzańskich:http://www.przewodnicy.zakopane.pl/tatr
    y360
    > te pierwsze z Pelenga 8mm,
    > który taki paskudny zafarb dawał,
    > jakos z nim sobie nie mogłem poradzić,
    > poza tym Peleng dobrze działał z Oly E300,
    > a z Canonem 20D do kitu, straszne flary,
    > Sigma jest bardzo fajna, a maniacy (np. Zbooy ;)
    > używają Nikkora 10,5 z Canonem.
    >
    > ale era Pelengów minęła chyba, teraz Samyangi idą,
> [...]

    ladne panoramki , inspiujace.

    nie moge jednak wejsc w glab czyli przyblizyc/oddalic.

    czy to kwestia przegladarki ?
    na podanym na wstepie linku do panoram tej z pikniku lotniczego mozna
    wchodzic w glab czyli zblizac detal kolkiem na myszce.

  • 28. Data: 2009-06-30 10:21:17
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > nie moge jednak wejsc w glab czyli przyblizyc/oddalic.

    sory to dziala jak nalezy , znalazlem.

    XXX

  • 29. Data: 2009-06-30 12:34:51
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > elementów(ludzie). Jest taka nasadka na obiektyw w kształcie paraboli
    > (nie wiem jak nazwać taki kształt przestrzenny, ale tak wygląda z

    Chyba opisujesz "ptasie oko" - że to gdzieś jeszcze można spotkać?
    Dziś takie efekciarstwa robi się na kompie... ;-)

    pozdrawaim

    Mariusz [mr.]

  • 30. Data: 2009-06-30 15:56:54
    Od: "cichy bartko" <c...@g...com>

    Widzę że koledzy dysponują konkretną wiedzą w tym temacie :).
    Czy ktoś się spotkał z rozpiską w sieci najlepiej jakiś rysunek
    techniczny, jak wykonać taką szynę do panoram. Wygląda mi to na coś
    całkiem prostego do wykonania dla doświadczonego ślusarza.

    Pozdrawiam.
    Bartko.