eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak to jest ze skośnymi zębami?Re: Jak to jest ze skośnymi zębami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak to jest ze skośnymi zębami?
    Date: Fri, 02 Mar 2012 23:47:27 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 31
    Message-ID: <jirin6$okv$1@mx1.internetia.pl>
    References: <1ost6rbp9mebw$.pm1u5dqwgbgx.dlg@40tude.net>
    <jirh3s$aru$1@inews.gazeta.pl>
    <1eo2b2kk0r41h$.gjfs8266spzt.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1330728486 25247 77.252.249.9 (2 Mar 2012 22:48:06 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Mar 2012 22:48:06 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <1eo2b2kk0r41h$.gjfs8266spzt.dlg@40tude.net>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:10.0.2) Gecko/20120216 Thunderbird/10.0.2
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2437546
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-03-02 23:35, Tomasz Pyra pisze:
    > On Fri, 02 Mar 2012 23:20:42 +0100, AL wrote:
    >
    >
    >> kola z zebami skosnymi (w tym srubowymi) charakteryzuja sie - w stosunku
    >> do kol z zebami prostymi - wiekszym stopniem pokrycia (dlugoscia
    >> zazebienia jednoczesnie wiekszej ilosci zebow) a tym samym mniejszymi
    >> naciskami powierzchniowymi.
    >
    > No tak, tylko skąd proste zęby wstecznego biegu, a czasami pierwszego?
    > W fabrycznej produkcji różnica w koszcie pewnie jest pomijalna.
    >
    > Może tam dochodzą jeszcze jakieś inne obciążenia które skłaniają do użycia
    > prostych zębów?
    Prosta sprawa. Zęby skośne podczas przenoszenia sił - chcą się też
    względem siebie przesuwać (bo część siły działa pod skosem, tak jak ząb
    jest pochylony) Ale to nie problem, wystarczy łożysko "oporowe" też pod
    skosem, i siła sobie działa a zębatka się nie przesuwa.
    Zęby 1ki i wstecznego często są wspólne (a przynajmniej część zębów, i
    zazębiane przez kółko pośredniczące dla wstecznego) - i zależnie od
    kierunku jazdy (znaczy czy wsteczny czy do przodu) siły by działały na
    te zęby tam-i-spowrotem, a to dużo ciężej dobrze ułożyskować. W dodatku
    - jak chcesz "zazębić" zębatki skośno-zębe ze sobą, gdy masz układ
    ząb-ząb (przy jedynce) a za chwile ząb-[zębatka
    pośrednicząca(odwracająca obroty)]-ząb ?


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: