eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak to jest z tym tempomatem?Re: Jak to jest z tym tempomatem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!b
    order3.nntp.dca.giganews.com!border1.nntp.dca.giganews.com!border4.nntp.dca.gig
    anews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshostin
    g.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 18 Feb 2011 23:55:06 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
    References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijmb9i$2t6$1@news.net.icm.edu.pl>
    <4d5ecfcc$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
    <ijmjo9$ffg$1@inews.gazeta.pl> <ijmlin$n3n$1@inews.gazeta.pl>
    <ijmmhu$64a$1@news.onet.pl> <ijmpir$98t$1@inews.gazeta.pl>
    <4d5eeb59$0$2501$65785112@news.neostrada.pl>
    <ijmqtb$eea$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <ijmqtb$eea$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 28
    Message-ID: <4d5ef8ca$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.23.244.96
    X-Trace: 1298069706 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2452 83.23.244.96:6797
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351182
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-02-18 23:12, V-Tec pisze:


    > zauważ, że przy hamowaniu silnikiem (wersja 2) jego opory rosną bo ma
    > powiedzmy 2500rpm zamiast 800 biegu jałowego (wersja 1). No i przy
    > hamowaniu silnikiem mniej się rozpędzi więc mniej straci energii ze
    > względu na wyższą prędkość. Ja w każdym bądź razie nie podejmuję się
    > stwierdzenia, która opcja jest bardziej ekonomiczna :)

    Ileś tam razy sprawdzałem jedno i drugie jeżdżąc po tych górkach na
    obwodnicy (bo one akurat takie są że na V się już hamuje, a na luzie
    nie) i jakbym nie kombinował, to mi wychodziło że zjazdy na biegu były
    lepsze.

    Jeszcze kiedyś widziałem stronę z poradami napisaną przez gościa
    startującego w "rajdach na kropelce" z poradami i też się nad tym
    zastanawiał i podobnie mu wyszło.

    > Oczywiście na co dzień nie powinno się jeździć "na luzie" (chociaż w
    > czasach ABS nie wiem po co, pompa hamulcowa jest mniej wydajna czy jak?,
    > mimo wszystko trudniej zablokować koła?)

    Z punktu widzenia ABS to nawet lepiej zahamuje jadąc na luzie.

    Ale z punktu widzenia np. starych LPG to samochód lubił zgasnąć podczas
    jazdy na wolnych obrotach :)

    Pozostaje jedynie kwestia ekonomii.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: