-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!b
order3.nntp.dca.giganews.com!border1.nntp.dca.giganews.com!border4.nntp.dca.gig
anews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshostin
g.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
o-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 18 Feb 2011 23:55:06 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijmb9i$2t6$1@news.net.icm.edu.pl>
<4d5ecfcc$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmjo9$ffg$1@inews.gazeta.pl> <ijmlin$n3n$1@inews.gazeta.pl>
<ijmmhu$64a$1@news.onet.pl> <ijmpir$98t$1@inews.gazeta.pl>
<4d5eeb59$0$2501$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmqtb$eea$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <ijmqtb$eea$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 28
Message-ID: <4d5ef8ca$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.244.96
X-Trace: 1298069706 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2452 83.23.244.96:6797
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351182
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-02-18 23:12, V-Tec pisze:
> zauważ, że przy hamowaniu silnikiem (wersja 2) jego opory rosną bo ma
> powiedzmy 2500rpm zamiast 800 biegu jałowego (wersja 1). No i przy
> hamowaniu silnikiem mniej się rozpędzi więc mniej straci energii ze
> względu na wyższą prędkość. Ja w każdym bądź razie nie podejmuję się
> stwierdzenia, która opcja jest bardziej ekonomiczna :)
Ileś tam razy sprawdzałem jedno i drugie jeżdżąc po tych górkach na
obwodnicy (bo one akurat takie są że na V się już hamuje, a na luzie
nie) i jakbym nie kombinował, to mi wychodziło że zjazdy na biegu były
lepsze.
Jeszcze kiedyś widziałem stronę z poradami napisaną przez gościa
startującego w "rajdach na kropelce" z poradami i też się nad tym
zastanawiał i podobnie mu wyszło.
> Oczywiście na co dzień nie powinno się jeździć "na luzie" (chociaż w
> czasach ABS nie wiem po co, pompa hamulcowa jest mniej wydajna czy jak?,
> mimo wszystko trudniej zablokować koła?)
Z punktu widzenia ABS to nawet lepiej zahamuje jadąc na luzie.
Ale z punktu widzenia np. starych LPG to samochód lubił zgasnąć podczas
jazdy na wolnych obrotach :)
Pozostaje jedynie kwestia ekonomii.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.11 23:59 DJ
- 19.02.11 09:25 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:32 tadek
- 19.02.11 09:40 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:44 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:51 Dykus
- 19.02.11 11:45 Grejon
- 19.02.11 12:14 J.F.
- 19.02.11 12:10 RadekNet
- 19.02.11 12:50 Andrzej Jackowicz-Korczynski
- 19.02.11 13:05 RadekNet
- 19.02.11 14:06 J.F.
- 19.02.11 14:55 Adam Krawczyk
- 19.02.11 17:24 RadekNet
- 19.02.11 17:40 Mateusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-18 Ostrów Wielkopolski => Laravel PHP Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-18 doładowania 5zł