  • 1. Data: 2009-12-06 14:46:16
    Temat: Jak to jest z pelna klatka np w kompaktach
    Od: raviz <r...@v...pl>

    Witam
    W analogowych czasach dla przykladu kompakty z zoomem bez problemu
    obslugiwaly pelna klatke na blonach swiatloczulych. Aparat oczywiscie
    nadal byl kompaktowy w sensie rozmiaru. Natomiast w naszych cyfrowych
    czasach wydaje sie to problemem nie do przeskoczenia. Gdzie jest pies
    pogrzebany?
    Pozdrawiam.....Rafal

  • 2. Data: 2009-12-06 14:54:00
    Temat: Re: Jak to jest z pelna klatka np w kompaktach
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    raviz pisze:
> [...]
    > nadal byl kompaktowy w sensie rozmiaru. Natomiast w naszych cyfrowych
    > czasach wydaje sie to problemem nie do przeskoczenia. Gdzie jest pies

    W tym samym miejscu, gdzie znajduje się milion problemów PKP, ZUSu albo
    polskich piłkarzyków. W woli.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-12-06 15:10:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > W woli.

    W Zduńskiej, Żelazowej, Stalowej, tej obok Bemowa, Żabiej, Zarczyckiej,
    Rzedzińskiej, Koziej, Brzyskiej a może Ostatniej? ;P

    j.

  • 4. Data: 2009-12-06 15:24:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    januszek pisze:

    > W Zduńskiej, Żelazowej, Stalowej, tej obok Bemowa, Żabiej, Zarczyckiej,
    > Rzedzińskiej, Koziej, Brzyskiej a może Ostatniej? ;P

    Najczęściej ostatniej i niezmiennej :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jedynie skromność ogranicza mój geniusz/

  • 5. Data: 2009-12-06 16:06:30
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "raviz" <r...@v...pl> napisal:

> [...]
    > nadal byl kompaktowy w sensie rozmiaru. Natomiast w naszych cyfrowych
    > czasach wydaje sie to problemem nie do przeskoczenia. Gdzie jest pies

    W tym, ze producenci aparatów cyfrowych nie przewidzieli mozliwosci
    wkladania do nich materialów swiatloczulych. Nawet, jesli wydlubiesz
    matryce - nie bedziesz mial mechaniki do przewijania filmu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 6. Data: 2009-12-06 16:36:18
    Od: raviz <r...@v...pl>

    > W tym, ze producenci aparatów cyfrowych nie przewidzieli mozliwosci
    > wkladania do nich materialów swiatloczulych. Nawet, jesli wydlubiesz
    > matryce - nie bedziesz mial mechaniki do przewijania filmu.

    Nie mialem na mysli przekladania matrycy czy filmu wg A. Slodowego ;)
    Chodzilo mi natomiast o powod dla ktorego Pen i inne micro 4/3 sa takim
    "osiagnieciem" kiedy juz dawno temu byly male analogi obslugujace
    analogowa pelna klatke. Na pierwszy rzut oka wydaje sie, ze wystarczy ze
    producenci zamast filmu zaaplikowali matryce, niech im nawet bedzie crop
    w body na przyklad G11. W stos do analogow bylby to i tak krok wstecz bo
    wiele z tamtych kompaktow bylo mniejszych od G11 i obslugiwalo pelna
    klatke, ale lepsze to niz obecnie montowane tam ogryzki paznokci.

  • 7. Data: 2009-12-06 16:55:26
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 06/12/2009 16:36, raviz wrote:
    > Chodzilo mi natomiast o powod dla ktorego Pen i inne micro 4/3 sa takim
    > "osiagnieciem" kiedy juz dawno temu byly male analogi obslugujace

    kompakty są z założenia tanie, podczas gdy duża matryca jest o droższa
    od małej (znacznie więcej niż wynikałoby ze "zużytego materiału"). Żeby
    sprzedać kompakt z dużą matrycą i nie odnieść straty, trzeba by
    przekonać kupujących że warto zapłacić dużo za mały aparat. Do tej pory
    udało się to tylko Leice. Pen i inne micro 4/3 to nie tyle "osiągnięcie"
    ze strony technicznej, co raczej ze strony ... ryzyka. Ricoh GXR to
    ciekawy sposób na obejście problemu, a o Sigmach wolę się nie wypowiadać.

    B.

  • 8. Data: 2009-12-06 16:57:46
    Od: StaM <a...@g...com>

    On 6 Gru, 17:36, raviz <r...@v...pl> wrote:
    ale lepsze to niz obecnie montowane tam ogryzki paznokci.

    W pelni popieram, ale do czasu jak bedzie owczy ped i kupowanie przez
    miliony ignoratow
    tego smietnika plastikowego. Producenci beda jeszcze mniejsze matryce
    wciskali w te pudelka,
    z ogromem pixeli i duzym LCD.
    StaM

  • 9. Data: 2009-12-06 17:14:31
    Od: StaM <a...@g...com>

    On 6 Gru, 17:06, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:
    > Nawet, jesli wydlubiesz
    > matryce - nie bedziesz mial mechaniki do przewijania filmu.
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Marek Wyszomirski

    Przeciez aparaty w tamtych czasach nie mialy zadnej matrycy, wylacznie
    film i byla w kompaktach PELNA KLATKA.
    Olympus PEN F mial pol klatki, czyli 72 robil zdjecia na 36 klatkowym
    filmie. Obecne kompakty maja matryce, a wlasciwie ulamek matrycy. Nie
    ma zadnych technicznych powodow by nie zastosowac pelnej , lub 1/2
    matrycy we wspolczesnym kompakcie.
    StaM

  • 10. Data: 2009-12-06 17:22:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    A mnie zastanawia, jakim cudem w takich kompaktach z zoomem, czyli nie
    lustrzankach i nie dalmierzach, działał AF i nie było problemu z front i
    back focusem, a do tego działał dość szybko (o ile dobrze pamiętam, bo
    raz miałem styczność z czymś takim) i wcale nie miał światła f/11, tylko
    rozsądne f/3.5 czy coś w tych okolicach.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.