-
1. Data: 2010-09-14 21:09:57
Temat: Jak to jest z ciśnieniem w oponach?
Od: JaromirD <r...@q...pl>
Na progu mam naklejkę z wartościami ciśnienia w oponach. W przednich kołach
powinno być 1,8 bara, a w tylnych, w zależności od "ładunku", 1,8 lub 1,9
bara. Napompowałem do wymaganych wartości ale opony wydają się jakieś nieco
sflaczałe. Podobne opinie usłyszałem też od kilku osób.
Z jednej strony jest tyle, ile wymaga producent, z drugiej - opony już
bardzo stare (to już ich ostatni letni sezon) i może rzeczywiście coś z nimi
nie tak?
JaromirD
-
2. Data: 2010-09-14 21:13:38
Temat: Re: Jak to jest z ciśnieniem w oponach?
Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>
Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości
news:i6oha5$ojo$1@news.onet.pl...
> Na progu mam naklejkę z wartościami ciśnienia w oponach. W przednich
> kołach
> powinno być 1,8 bara, a w tylnych, w zależności od "ładunku", 1,8 lub 1,9
> bara. Napompowałem do wymaganych wartości ale opony wydają się jakieś
> nieco
> sflaczałe. Podobne opinie usłyszałem też od kilku osób.
> Z jednej strony jest tyle, ile wymaga producent, z drugiej - opony już
> bardzo stare (to już ich ostatni letni sezon) i może rzeczywiście coś z
> nimi
> nie tak?
Pompujesz na zimnych po dłuższym postoju, czy na ciepłych po jeździe?
Na ciepłych będzie pokazywało więcej.
-
3. Data: 2010-09-14 21:17:10
Temat: Re: Jak to jest z ci?nieniem w oponach?
Od: JaromirD <r...@q...pl>
Robert Wicik wrote:
> U?ytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisa? w wiadomo?ci
> news:i6oha5$ojo$1@news.onet.pl...
>> Na progu mam naklejk? z warto?ciami ci?nienia w oponach. W przednich
>> ko?ach
>> powinno by? 1,8 bara, a w tylnych, w zale?no?ci od "?adunku", 1,8 lub 1,9
>> bara. Napompowa?em do wymaganych warto?ci ale opony wydaj? si? jakie?
>> nieco
>> sflacza?e. Podobne opinie us?ysza?em te? od kilku os?b.
>> Z jednej strony jest tyle, ile wymaga producent, z drugiej - opony ju?
>> bardzo stare (to ju? ich ostatni letni sezon) i mo?e rzeczywi?cie co? z
>> nimi
>> nie tak?
>
> Pompujesz na zimnych po d?u?szym postoju, czy na ciep?ych po je?dzie?
> Na ciep?ych b?dzie pokazywa?o wi?cej.
Oczywiście na zimnych - po całonocnym postoju.
-
4. Data: 2010-09-14 21:20:19
Temat: Re: Jak to jest z ci?nieniem w oponach?
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-09-14 21:17, JaromirD pisze:
> Oczywiście na zimnych - po całonocnym postoju.
Według kogo opony się za mocno uginają?
Skąd wiesz, że masz dobrze napompowane, tyle ile producent zaleca?
Czym to sprawdzasz?
-
5. Data: 2010-09-14 21:37:06
Temat: Re: Jak to jest z ci?nieniem w oponach?
Od: JaromirD <r...@q...pl>
Filip KK wrote:
> W dniu 2010-09-14 21:17, JaromirD pisze:
>
>> Oczywiście na zimnych - po całonocnym postoju.
>
> Według kogo opony się za mocno uginają?
> Skąd wiesz, że masz dobrze napompowane, tyle ile producent zaleca?
> Czym to sprawdzasz?
Nazwisk nie podam bo bez znaczenia. Po prostu kilka osób widząc samochód
pytało czy przypadkiem opony nie są za mało napompowane.
Pompowałem na stacjach (po krótkim, kilkusetmetrowym dojeździe), gdzie
kompresory mają wskaźnik, albo po prostu ustawiałem wymagane ciśnienie i do
tylu pompowało (Orlen). Pompowałem też "nożnie".
-
6. Data: 2010-09-14 21:37:08
Temat: Re: Jak to jest z ci?nieniem w oponach?
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-09-14 21:37, JaromirD pisze:
> Nazwisk nie podam bo bez znaczenia. Po prostu kilka osób widząc samochód
> pytało czy przypadkiem opony nie są za mało napompowane.
> Pompowałem na stacjach (po krótkim, kilkusetmetrowym dojeździe), gdzie
> kompresory mają wskaźnik, albo po prostu ustawiałem wymagane ciśnienie i do
> tylu pompowało (Orlen). Pompowałem też "nożnie".
Hmm... Ciekawe zjawisko. A jakie masz auto i opony? Podaj producenta,
ile mają lat i jaki rozmiar.
-
7. Data: 2010-09-14 21:46:51
Temat: Re: Jak to jest z ci?nieniem w oponach?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 14 Sep 2010 21:37:06 +0200, JaromirD wrote:
>Filip KK wrote:
>> Według kogo opony się za mocno uginają?
>> Skąd wiesz, że masz dobrze napompowane, tyle ile producent zaleca?
>> Czym to sprawdzasz?
>
>Nazwisk nie podam bo bez znaczenia. Po prostu kilka osób widząc samochód
>pytało czy przypadkiem opony nie są za mało napompowane.
Ja na wlasnych mam wrazenie ze flaki, a cisnienie 2.2 i wydaje sie
prawidlowe. Widac tak ma byc.
Suwmiarka w dlon - jak cisnienie za wysokie to zuzywa bieznik na
srodku, a jak za niskie to po bokach.
J.
-
8. Data: 2010-09-14 21:49:07
Temat: Re: Jak to jest z ci?nieniem w oponach?
Od: JaromirD <r...@q...pl>
Filip KK wrote:
> W dniu 2010-09-14 21:37, JaromirD pisze:
>
>> Nazwisk nie podam bo bez znaczenia. Po prostu kilka osób widząc samochód
>> pytało czy przypadkiem opony nie są za mało napompowane.
>> Pompowałem na stacjach (po krótkim, kilkusetmetrowym dojeździe), gdzie
>> kompresory mają wskaźnik, albo po prostu ustawiałem wymagane ciśnienie i
>> do tylu pompowało (Orlen). Pompowałem też "nożnie".
>
> Hmm... Ciekawe zjawisko. A jakie masz auto i opony? Podaj producenta,
> ile mają lat i jaki rozmiar.
Samochód to Honda CR-V z 1999 roku, a opony to Goodrich Macadam 205/70r15,
rocznik chyba 2004.
-
9. Data: 2010-09-15 08:58:28
Temat: Re: Jak to jest z ci?nieniem w oponach?
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2010-09-14 21:46, J.F. pisze:
> Suwmiarka w dlon - jak cisnienie za wysokie to zuzywa bieznik na
> srodku, a jak za niskie to po bokach.
Dobra metoda, tylko trochę powolna :)
Ja też, porównując z oponami innych, mam często wrażenie, że moje są
trochę niedopompowane (różne typy opon), mimo że sprawdzam rozmaitymi
stacyjnymi manometrami i jest +- ok.
A może po prostu ludziska za mocno pompują?
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
10. Data: 2010-09-15 09:19:58
Temat: Re: Jak to jest z ci nieniem w oponach?
Od: choczsz <z...@j...pl>
On 14 Wrz, 21:49, JaromirD <r...@q...pl> wrote:
> Filip KK wrote:
> Samochód to Honda CR-V z 1999 roku, a opony to Goodrich Macadam 205/70r15,
> rocznik chyba 2004.
W poprzednim aucie mialem na zime 195/65/15 a na lato 225/45/17. I
stosowalem do nich znaczaco rozne wartosci cisnienia, bo inaczej kupy
by sie to nie trzymalo. Zatem bez sensu byloby kierowac sie tym co
jest napisane na slupku auta, bez wziecia poprawki na szerokosc i
profil opony.
Druga sprawa, to profil Twoich opon. Profil 70 jest wysoki, wiec byc
moze, nawet przy prawidlowym cisnieniu, sprawiaja wrazenie nieco
sflaczalych ale tak ma byc?