  • 11. Data: 2003-04-16 12:53:57
    Temat: Re: Jak tam ostatnio Futuro chodzi ?
    Od: "silver fox" <s...@w...pl>

    Postanowiłem wykorzystać okazję i włączyć się do tej dyskusji w nieco innym
    kontekście. Mianowicie w niedługim czasie muszę dokonać wyboru:
    Futuro bądż Crowley
    Co możecie mi doradzić

  • 12. Data: 2003-04-16 14:37:34
    Od: Arkadiusz Chochowski <z...@i...pl>

    Tomasz Orzechowski wrote:

    > Na news.futuro.pl jest grupa futuro.dyskusje - nie znadziesz tam nikogo,
    > kto by?by zadowolony. By? mo?e sami malkontenci tam siedzi?, ale
    > osobi?cie w?tpi?.
    Problem polega na tym, ze ludzie z regoly pisza wtedy gdy jest lipa,
    jak jest ok to na grupie cisza. W/g mnie gdyby tylko popracowali
    nad pingiem byloby wysmienicie. W sumie jedyny problem jaki
    mam to gracze w gry kwako podobne, oni musza miec ping ponizej
    40ms, a na taki mozna liczyc grajac pozno w nocy do godzin porannych.

    >Teraz w ci?gu dnia
    > sie? jest zatkana. Wzgl?dnie jest w Warszawie, w innych miastach jest
    > (podobno) tragicznie.
    Nie wiem jakie miasta masz na mysli, ale w Lublinie po poszerzeniu
    lacza miedzy wawa a lublinem jest niezgozej. Nie jestem ostatnio
    w temacie, ale chyba w Lublinie nie ma ISP od ktorego mozna
    mozna za podobna kwote dostac lepsze warunki /lacze Spido/

    pozdrawiam
    --
    Arek | "Everything should be made as simple as
    z...@i...pl | possible, but not simpler" - Albi

  • 13. Data: 2003-04-16 14:37:40
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Korzystam z CROWLEY-a i chodzi naprawdę dobrze, gwarntują CIR i jest on
    zachowany.

  • 14. Data: 2003-04-16 14:37:47
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "AK" <a...@i...pl> napisał(a):

    > duzy ROTFL,

    ROTFLuj sobie do woli.

    > jak dla mnie to futuro moze przesylac dane nawet po X.25, jezeli wykupuje na
    > zakonczeniu lacza 2048 Kbps to tyle mam miec , inaczej jest to
    > zwykle

    2048 kbit czego? Payloadu AAL5, payloadu IP, czy po prostu taki PCR?
    Pokaz mi zapis w umowie, w ktorym masz okreslone.

    > naciaganie klienta. Tlumaczenie ze ilosc bajtow jest inna w atm i ethernecie
    > jest smieszne, jezeli dostalbym styk atm to ok, ale terminal dostaje ze
    > stykiem -> do mnie ethernet wiec tam licze pomiar lacza.

    Nikt Ci nie kaze korzystac z Futuro -- sa tacy ISP, ktorzy nawet na
    styku ATM biora narzut na siebie.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www,frasunek,com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: przemyslaw$frasunek,com ** keyId: CD3F1FE5 | C0613BE3 | EC78FAB5 *

  • 15. Data: 2003-04-17 05:54:28
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Wed, 16 Apr 2003 12:53:57 +0000 (UTC) I had a dream that silver fox
    <s...@w...pl> wrote:
    >Postanowiłem wykorzystać okazję i włączyć się do tej dyskusji w nieco innym
    >kontekście. Mianowicie w niedługim czasie muszę dokonać wyboru:
    >Futuro bądż Crowley
    >Co możecie mi doradzić

    W tej chwili w Krakowie Crowley chodzi cudo, z Futuro są problemy.
    Podkreślam, że w tej chwili, bo nikt nie powiedział, że za miesiąc
    będzie odwrotnie, bo Futuro rozbuduje szkielet, a Crowley podepnie
    za dużo klientów.
    Tak biorąc średnią przypuszczam, że jakość jest dość podobna z delikatną
    przewagą Crowleya... ale to moje baardzo subiektywne zdanie.

  • 16. Data: 2003-04-17 05:54:34
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Wed, 16 Apr 2003 14:37:47 +0000 (UTC) I had a dream that Przemyslaw Frasunek
    <v...@f...lublin.pl> wrote:
    >Nikt Ci nie kaze korzystac z Futuro -- sa tacy ISP, ktorzy nawet na
    >styku ATM biora narzut na siebie.

    Są też ISP, co umowę spisują na ilość danych _IP_, więc zależnie od
    protokołu/enkapsulacji kontrakt dają odpowiednio większy.
    Tak naprawdę wszystko jest negocjowalne.

  • 17. Data: 2003-04-17 07:29:59
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) napisał(a):

    > Są też ISP, co umowę spisują na ilość danych _IP_, więc zależnie od
    > protokołu/enkapsulacji kontrakt dają odpowiednio większy.

    Oczywiscie, mam z takim ISP stycznosc na codzien ;)

  • 18. Data: 2003-04-17 07:30:05
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Słyszałem ze Crowley rozbudował juz szkielet w Krakowie - mają 155MB
    połończenia międzymiastowego.

    --
    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>
    napisał w wiadomości
    edu.pl...

    pracodawców.

  • 19. Data: 2003-04-17 11:53:38
    Od: "Tomek" <member@_no_spam_elektronika.lublin.pl>

    Użytkownik "AK" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Moje doswiadczenia:
    >
    > 1. oferta jest niekonkurencyjna,
    > 2. Lacza pracuja tragicznie, no moze oprocz magnus (choc dzis polpak TEPSY
    > cirem 64 Kbps lepiej pracuje)
    > 3. Helpdesk jest niekompetentny
    > 4. Serwis jest niekompententy

    A z jakiego okresu masz te doświadczenia?
    Może okresu sierpień - grudzień 2002?
    To pisz aktualne opinie, a nie historię.

  • 20. Data: 2003-04-17 15:22:14
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "Tomek" <member@_no_spam_elektronika.lublin.pl> napisał(a):

    > A z jakiego okresu masz te doświadczenia?
    > Może okresu sierpień - grudzień 2002?
    > To pisz aktualne opinie, a nie historię.

    Ok, opowiem ja. Lacze z Futuro mialem od lutego 2002 do lutego
    2003. Na poczatku dzialalo rewelacyjnie. Pozniej coraz bardziej
    zapchane bylo lacze pomiedzy Lublinem i Warszawa. W schylkowej fazie,
    wszyscy klienci zostali przycieci do 70% pasma. Wtedy podjalem decyzje
    o zmianie operatora. Lacze Lublin-Warszawa zostalo wkrotce poszerzone
    (ok. 3 miesiace po pierwszych objawach calkowitego wysycenia) i
    obecnie dziala calkiem dobrze.

    Druga sprawa to awaryjnosc Futuro. Dlugie awarie sie zdarzaja dosc
    rzadko (chociaz ta pamietna "awaria" z konca listopada trwala ponad
    pol dnia, w dodatku znam jej przyczyne, chociaz o tym nie zamierzam
    mowic), natomiast parominutowe "blackouty" sa nagminne, kilka razy
    w tygodniu.