eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZSRe: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!usenet.b
    lueworldhosting.com!feeder01.blueworldhosting.com!peer03.iad.highwinds-media.co
    m!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.c
    om!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a
    -01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <levjbo$54i$1@news.task.gda.pl>
    <5313b8f9$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 3 Mar 2014 00:36:27 +0100
    Message-ID: <s8d2usguobq3$.1wy37u7s64poc$.dlg@40tude.net>
    Lines: 24
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.130.60
    X-Trace: 1393803391 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2152 83.11.130.60:49895
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2007
    X-Received-Body-CRC: 2955848589
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2525917
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 03 Mar 2014 00:04:27 +0100, ToMasz napisał(a):

    >> Czy ktoś z Was ma z tym "doświadczenie" ;) ?
    >
    > widziałem kilka - kilkanaście rozwalonych silników, ale żaden nie umarł
    > przez za wysokie obroty. słyszałem że silnik diesla może się rozbiegać,
    > w sensie przekroczyć maksymalne obroty. Uczono nas jak sobie z tym
    > radzić, ale historia taka jak o Yeti. Niby jest, a nikt nie widział.

    Nie no - to to jest akurat jak najbardziej możliwe.

    Jeśli chodzi o rozbiegnięcie się silnika diesla, to popularna przyczyna to
    awaria łożyska turbospręzarki która powoduje przepompowanie dużej ilości
    oleju silnikowego do sprężarki.
    Łopatki sprężarki robią mieszankę napędzającą silnik bez żadnej kontroli.

    Jeśli chodzi o skutki przekroczenia maksymalnych obrotów, to wystarczy
    pechowy miss-shift (na skutek złego ruchu drążkiem zmiana biegu II->I,
    zamiast II->III) podczas przyspieszania, silnik dostaje prawie 2x
    maksymalnych obrotów i to często wystarczy żeby się tłoki zderzyły z
    zaworami.

    Może w różnych "branżach" robimy, ale ja już parę silników wykończonych
    zbyt wysokimi obrotami widziałem :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: