  • Data: 2013-02-11 20:54:48
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-10 21:41, Sylwester Zarębski pisze:

    > Nie zauważyłeś efektów, tzn, odsetek udanych zdjęć jest taki sam jak bez
    > stabilizacji i przy powyższych nastawach może 1%?

    Sądzę, że ze stabilizacją jest nawet gorzej. Zrobiłem test. Podparłem
    obiektyw o stabilny przedmiot. Bez stabilizacji większość ostra. Ze
    stabilizacją - chyba żadne. Wykasowałem fotki ale jutro powtórzę i pokażę.

    > Duże przesunięcia w kadrze są, bo to jest duża ogniskowa, więc bardzo
    > drobny ruch, który tylko delikatnie zmienia kąt widzenia powoduje bardzo
    > duże przesunięcie kadru.

    Marek Dyjor nabija się ze mnie, że u niego ręce aż tak się nie trzęsą :-)

    > W takich przypadkach stabilizacja sprawdza się
    > najlepiej, bo wystarczą delikatne korekty położenia soczewek lub matrycy
    > i mamy nadal ostry obraz.

    Tak tez podejrzewałem. No cóż, wyślę do serwisu aparat. Niech tam go
    sprawdzą. Wcześniej pokażę fotki Tobie aby mieć pewność, że nie przesadzam.

    > Oj, z taką stabilnością rodzą się bardzo nieliczni, jeśli podpadasz, to
    > gratuluję i chylę czoło przez snajperem :).

    Mój imiennik nim jest :-D

    > Tak uważam, co wyżej wyłuszczyłem ;).

    Napisałeś to samo co ja wcześniej więc nie czaję zupełnie co jest
    poplątane. :-D

    Marek