  • 11. Data: 2008-08-13 14:56:25
    Temat: Re: Jak skutecznie rozmawiać z opiekunem TPSA
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Radosław HORODNICZY pisze:

    > Nie tylko w very big ostatnie miesiace, zaczeli rozbudowywac tez do malych
    > miast :)
    hmm

    rozny pryzmat małych miast
    ja jestem z 30k miasta - nie widze szans na metro w przeciagu 2 lat

    obok city na 100k metro moze w 12mcy bedzie odpalone.

    --
    pozdros
    icek

  • 12. Data: 2008-08-13 15:49:53
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    > Miasteczko małe ok 10000 dusz, innego łącza jak 10DSLi :-), FR, EVPN nie >
    > mam możliwości uzyskać.

    A tak z ciekawosci - co to za miasteczko?

  • 13. Data: 2008-08-13 18:43:40
    Od: "mirek" <a...@S...com>

    > Może odezwał by się ktoś kto poleci mi osobę z konkurencji TPSA, GTS
    > Exatel itp. co by ze mną poważnie porozmawiał i chociaż powiedział że nie
    > da rady.
    >
    > Michał Sz.

    Z-Pomorskie , Barlinek?

  • 14. Data: 2008-08-13 19:18:53
    Od: "Mr.FX" <m...@w...pl>

    [...]
    > Np tak mi zaproponowani 20Mbit - 4500 netto 10Mbit - 3900 netto, próbuje
    > jakoś zejść, ale nie chcą słuchać i twardo trzymają cenę.
    > Może jest jakiś sposób aby ich zachęcić do obniżenia ceny.
    >
    > Miasteczko małe ok 10000 dusz, innego łącza jak 10DSLi :-), FR, EVPN nie
    > mam możliwości uzyskać.

    Kosmicznie drogo zaproponowali... takie skutki monopolu - 100% drożej,
    niż można mieć w miasteczku o podobnej wielkości, w którym jest
    konkurencja. Oby UKE wreszcie skutecznie zrobiła cos z tym fragmentem
    rynku.

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 15. Data: 2008-08-13 20:02:15
    Od: Michał_Sz <s...@p...onet.pl>

    mirek pisze:

    > Z-Pomorskie , Barlinek?

    trafiłeś :-)

    Michał Sz.

  • 16. Data: 2008-08-13 21:28:16
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik "icek2" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > hmm
    >
    > rozny pryzmat małych miast
    > ja jestem z 30k miasta - nie widze szans na metro w przeciagu 2 lat
    >
    > obok city na 100k metro moze w 12mcy bedzie odpalone.

    A ja ostanio rozmaiwalem z plpakiem i robia w miesice obok
    70tys i moze mi puszcza po SDH do miasta 17tys :)

    Tylko ze cos koles jeczal ze maja problemy z puszczeniem
    Fast Ethernetu po ich SDH ;/

  • 17. Data: 2008-08-13 22:10:44
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    icek2 pisze:

    > hmm
    >
    > rozny pryzmat małych miast
    > ja jestem z 30k miasta - nie widze szans na metro w przeciagu 2 lat
    >
    > obok city na 100k metro moze w 12mcy bedzie odpalone.

    ME we Wrocławiu. Umowa podpisana 92 dni temu, światłowód leży od prawie 2 lat
    (działające łącze ATM) i od 2 dni naliczam im karę umową za nie wykonanie umowy
    w terminie.... ehhh... ciekawe jak długo tak pociągną.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 bez: ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 18. Data: 2008-08-14 13:01:16
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 13 Aug 2008 21:18:53 +0200, "Mr.FX" <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    >niż można mieć w miasteczku o podobnej wielkości, w którym jest
    >konkurencja. Oby UKE wreszcie skutecznie zrobiła cos z tym fragmentem

    Ja odnoszę wrażenie że każda firma tak próbuje na początek licząc -
    nawet jak ma konkurencję - że trafi się ktoś kto nie ma pojęcia o
    cenach. Mi każdy operator - pytałem czterech o łącze rzędu 8-10Mb -
    którego pytałem o wycenę walił strasznie drogo. Po uwadze że mam
    możliwości techniczne od innych operatorów cena spadała w dół. W
    skrajnym przypadku przy umowie na 36 miesięcy o 60% ceny wyjściowej. I
    to bez żadnych negocjacji - po prostu na propozycje mailem też mailem
    odpisywałem że konkurencja chce mniej.

    Zdrówko

  • 19. Data: 2008-08-14 17:32:32
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

> [...]
    > skrajnym przypadku przy umowie na 36 miesięcy o 60% ceny wyjściowej. I
    > to bez żadnych negocjacji - po prostu na propozycje mailem też mailem

    Zle odnosisz wrazenie.

  • 20. Data: 2008-08-18 12:58:37
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 14 Aug 2008 19:32:32 +0200, "ttt" <t...@n...pl> wrote:

    >Zle odnosisz wrazenie.

    No patrz - chyba nie do końca złe bo dziś znów mam kolejny przykład
    który mnie coraz bardziej utwierdza. Dziś dzwonił do mnie facet z
    Crowleya. Okazało sie że był na jakimś szkoleniu z jednym z naszych
    pracowników i przy okazji zagadał o telefony i internet. Akurat nasz
    pracownik wiedziął że szukam łacza do jednej lokalizacji więc podał
    telefon do mnie. Pytam o cenę łącza 4Mb bo minimum tyle potrzebuję -
    lokalizacja to akurat centrum Warszawy gdzie trochę operatorów jest.
    Facet mi wpierw bajki opowiada jak to z nimi będzie wspaniale po czym
    wali mi kwotę za którą przy ME tepsy (na warunkach z ich wstępnej
    oferty dla tej lokalizacji przed rozpoczęciem jakichkolwiek rozmów)
    mógłbym mieć łącze ~12Mb. U innego operatora za cenę ich propozycji
    4Mb miałbym od ręki trochę mniej ~8-10Mb. Gdy powiedziałem że mam
    oferty za 50-60% jego ceny facet poprosił o mail i do jutra mam dostać
    nową ofertę po tym "jak skontaktuję się z naszym działem handlowym".
    Swoją drogą fraza "jak skontaktuję się z naszym działem handlowym"
    jest dość popularna - słyszę lub czytam ją chyba już od 3 operatora
    ;-) Odnoiszę wrażenie że handlowiec aby negocjować cenę musi dostać
    zgodę swojego szefa i zasłania się czymś takim.

    Zdrówko