  • 1. Data: 2010-07-04 16:44:46
    Temat: Jak skreca sie zlacza na duze prady ?
    Od: "Andy" <a...@c...pl>

    Czy zlaczki szynowe na duze prady rzedu 200-400A
    albo inne koncowki kablowe
    nalezy skrecac kluczem dynamometrycznym ?

    np.

    http://www.simet.jelonka.com/produkty/index.php?mod=
    main&scr=object&id=7452

    Choc nie wiem czy to sa duze prady :-)

    --
    Andrzej

  • 2. Data: 2010-07-04 17:30:13
    Temat: Re: Jak skreca sie zlacza na duze prady ?
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Andy pisze:
    > Czy zlaczki szynowe na duze prady rzedu 200-400A
    > albo inne koncowki kablowe
    > nalezy skrecac kluczem dynamometrycznym ?

> [...]

    Zawsze myslalem ze tylko glowice silnikow skreca sie takim kluczem.

    :):):)

  • 3. Data: 2010-07-04 18:16:57
    Od: "Andy" <a...@c...pl>

    Użytkownik "zenek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    http://www.simet.jelonka.com/produkty/index.php?mod=
    main&scr=object&id=7452

    > Zawsze myslalem ze tylko glowice silnikow skreca sie takim kluczem.

    Duze szynoprzewody sie skreca takim kluczem
    ale nie wiem co ze zlaczkami.

    Wydaje mi sie, ze nie .

    Moze ktos wie z praktyki ?

    --
    Andrzej

  • 4. Data: 2010-07-05 00:00:09
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Andy wrote:

    > Czy zlaczki szynowe na duze prady rzedu 200-400A

    To duże prądy, czy 200-400A?
    Na tyle to się jeszcze złącza/wtyki robi...

    > albo inne koncowki kablowe
    > nalezy skrecac kluczem dynamometrycznym ?

    Tak, jeśli tego dane złącze wymaga.
    W praktyce rzadko które należy dokręcać ,,nie więcej niż''.
    --
    Marek Lewandowski

  • 5. Data: 2010-07-05 13:05:06
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Andy" <a...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Moze ktos wie z praktyki ?

    w praktyce skręca się "z wyczuciem" najmocniej jak się da, nikt się nie
    bawi w klucze dynamometryczne nawet jeśli są zalecane :)

    BTW, niejeden warsztat samochodowy również z głowicami "radzi sobie" bez
    tego klucza :)

    e.

  • 6. Data: 2010-07-05 14:42:07
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marek Lewandowski napisał:

    > To duże prądy, czy 200-400A?
    > Na tyle to się jeszcze złącza/wtyki robi...

    > Tak, jeśli tego dane złącze wymaga.
    > W praktyce rzadko które należy dokręcać ,,nie więcej niż''.

    W praktyce bez klucza dynamometrycznego nie powinny skręcać tego
    kobiety. taki paradoks mechaniczny - to kobiety częściej urywają większe
    gwinty. Przeciętny klucz projektowany jest na długość gwarantującą
    sensowny moment przy założeniu siły normalnego mężczyzny. Normalny
    mechanik z kluczem oswojony ciągnie ręką i jest dobrze. A kobieta, słabą
    rączką nie jest w stanie dociągnąć - i zaczynają się przedłużki do
    klucza a przedłużka najłatwiej zerwać... Czyli kręcić tym co fabryka
    dała (normalna nakrętka - normalnym kluczem, wysoka nakrętka siłowa -
    cięższym kluczem do takich nakrętek (szerzej chwyta mniej nakrętkę
    rozgniatając ale i dłuższy jest) i powinno być dobrze.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2010-07-05 14:57:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    main&scr=object&id=7452
    > Zawsze myslalem ze tylko glowice silnikow skreca sie takim

    Skrecac to mozna wszytko - teoretycy to i kola beda przykrecac i
    wszystkie inne srubki.

    Zlaczki o tyle ze jak sie je za slabo skreci to grzac sie beda, a
    jak za mocno to sie gwint zerwie :-)

    A tak swoja droga - ta zlaczka ma 240 mm kw, czy tylko "nominalnie"
    ? wyglada na jakies 4mm grubosci, to by wymagalo ponad 2 cm
    szerokosci ..

    J.

  • 8. Data: 2010-07-12 05:14:36
    Od: "CosteC" <c...@s...pl>

> [...]
    >
    > A tak swoja droga - ta zlaczka ma 240 mm kw, czy tylko "nominalnie" ?
    > wyglada na jakies 4mm grubosci, to by wymagalo ponad 2 cm szerokosci ..

    No to by sie zgadzało. Często miałem do czynienia z busbarami 6x20mm w
    podobnych zastosowaniach
    Skręcanie zawsze robiłem metodą tak mocno jak sie da, ale normalnymi
    narzędziami. Śruby M8, M10 są trudne do zerwania bez specjalnych środków.

    Pozdrawiam
    CosteC

  • 9. Data: 2010-07-13 17:39:12
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    CosteC wrote:

> [...]
    > Skręcanie zawsze robiłem metodą tak mocno jak sie da, ale normalnymi
    > narzędziami. Śruby M8, M10 są trudne do zerwania bez specjalnych
    Witam,
    M8 5.6 lub 6.6 zwykłym kluczem oczkowym 150mm długości można
    spokojnie ukręcić ale to chyba zależy od operatora :)
    Trochę wyczucia i można opanować dokręcanie bez przeciągania
    gwintów (charakterystyczne zmniejszenie oporu przed ukręcedniem).
    --
    pzdr, j.r.

  • 10. Data: 2010-07-14 09:46:50
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    j.r. wrote:
    > Trochę wyczucia i można opanować dokręcanie bez przeciągania
    > gwintów (charakterystyczne zmniejszenie oporu przed ukręcedniem).

    Jak już opór spada, to już za późno - odkształcenie albo i rysa już
    poszły...

    --
    Marek Lewandowski