  • 1. Data: 2010-07-04 08:32:45
    Temat: ZywotnoścLCD TV z podświetlaniem CCF
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć.
    Ostatnio widziałem na grupie wątek o monitorach LCD z podświetlaniem
    LED/CCF.
    A ja mam trochę inne pytanie, jak to jest w przypadku telewizorów?
    Czy kupując telewizor np Sharpa 42" z podświetlaniem CCF można liczyć
    na bezawaryjną pracę? Nie spotkałem jak dotąd żadnych opini na ten
    temat.

  • 2. Data: 2010-07-04 08:55:36
    Temat: Re: ZywotnoścLCD TV z podświetlaniem CCF
    Od: zenek <z...@o...pl>

    slawek7 pisze:
> [...]
    > Czy kupując telewizor np Sharpa 42" z podświetlaniem CCF można liczyć
    > na bezawaryjną pracę? Nie spotkałem jak dotąd żadnych opini na ten

    Mozesz byc pewien ze podswietlanie przezyje sam monitor czy TV, moj
    LG32'' zaczyna po 3 latach uzywania pokazywac rozki w postaci zimnych
    lutow. prawdopodobnie bezolow i jak zrobi sie zimno trzeba bedzie szukac
    usterki na plycie.

  • 3. Data: 2010-07-04 11:58:03
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

> [...]
    > LG32'' zaczyna po 3 latach uzywania pokazywac rozki w postaci zimnych
    > lutow. prawdopodobnie bezolow i jak zrobi sie zimno trzeba bedzie szukac

    A jak to sie objawia? i jak szukasz tych zimnych lutów?
    A tak przy okazji, czy okreslenie zimny lut nie dotyczy sytuacji w
    ktoret to taki lut powstaje juz przy lutowaniu ze zbyt niska
    temperatura?

  • 4. Data: 2010-07-04 12:25:43
    Od: zenek <z...@o...pl>

    slawek7 pisze:

> [...]
    > A tak przy okazji, czy okreslenie zimny lut nie dotyczy sytuacji w
    > ktoret to taki lut powstaje juz przy lutowaniu ze zbyt niska

    objawia sie tak ze przy roznych temperaturach otoczenia sprzet zaczyna
    sie dziwnie zachowywac. Do szukania zimnych lutow jest kilka
    sprawdzonych sposobow. A zimny lut to taki niedolutowany w przypadku
    bezolowiu nawet dolutowany moze zaczac szwankowac w wyniku korozji.
    Do stopow cyny dodaja zamias Pb srebra a to bardzo lubi pokrywac sie
    nalotami.

  • 5. Data: 2010-07-04 17:18:18
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A możesz powiedzieć jaki sa te sposoby szukania zimnych lutów?

  • 6. Data: 2010-07-04 17:24:53
    Od: zenek <z...@o...pl>

    slawek7 pisze:
    > A możesz powiedzieć jaki sa te sposoby szukania zimnych lutów?

    AG711.3 ZAMRAŻACZ -67°C - spray 300ml 14,40
    .

    Preparat chłodzący do wyszukiwania usterek metodą termiczną. Powoduje
    szybkie ochłodzenie do temperatury -67 stopni C i przez odpowiednie
    użycie pozwala na miejscowe oziębienie podzespołów. Zamrażacz jest
    chemicznie czysty, niepalny, nietoksyczny i obojętny względem większości
    materiałów. Preparat doskonale nadaje się do wyszukiwania "zimnych
    lutów", mikropęknięć obwodów drukowanych. Testuje termostaty,
    termistory, warystory i inne elementy pracujące w zmiennych temperaturach.

  • 7. Data: 2010-07-05 03:55:38
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Powiedz mi jeszcze, bo tak na prawde nigdy nie uzywalem tego
    preparatu, jak spryskam jakiś lut tym preparatem to jak to widać czy
    lut jest dobry, czy szfankuje?

  • 8. Data: 2010-07-05 04:02:07
    Od: zenek <z...@o...pl>

    slawek7 pisze:
    > Powiedz mi jeszcze, bo tak na prawde nigdy nie uzywalem tego
    > preparatu, jak spryskam jakiś lut tym preparatem to jak to widać czy
    > lut jest dobry, czy szfankuje?

    Najprosciej poprosic specjaliste o pomoc.

  • 9. Data: 2010-07-05 08:48:59
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik slawek7 napisał:
    > Powiedz mi jeszcze, bo tak na prawde nigdy nie uzywalem tego
    > preparatu, jak spryskam jakiś lut tym preparatem to jak to widać czy
    > lut jest dobry, czy szfankuje?
    Odpowiem Ci, bo widzę że męczysz się przemądrzałym specjalistą. Pryskasz
    na element, który wydaje się powodować problemy (np. kondensator, zimny
    lut) i jeżeli to on jest faktycznym winowajcą, to następuje zmiana stanu
    - do tej pory działało a teraz nie lub odwrotnie - po pryśnięciu
    zadziała. Jeżeli urządzenie na zimno rusza a po nagrzaniu przestaje
    pracować, to schładzanie jest jedną z metod lokalizacji winowajcy.
    Tylko nie pryskaj po wszystkim co się da, jakieś pojęcie o uszkodzeniach
    trzeba mieć no i trzymaj się z daleka od nagrzewanego szkła, np. lamp
    elektronowych, kineskopu w telewizorze.
    Maciek

  • 10. Data: 2010-07-05 20:08:01
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    u.googlegroups.com...

    > A tak przy okazji, czy okreslenie zimny lut nie dotyczy sytuacji w
    ktoret to taki lut powstaje juz przy lutowaniu ze zbyt niska
    temperatura?

    W przybliżeniu można uznać, że określenie "zimny lut" pasuje do każdego
    bezołowiowego :)

    e.