  • Data: 2010-05-04 20:59:31
    Temat: Re: Jak się zabezpieczyć przed wypaleniem HDD?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    takeshin pisze:
    > Mam serwer plików na Ubuntu z dwoma dyskami RAID 1.
    > Teoretycznie, w razie padu dysku, dane będzie można odzyskać z
    > drugiego.
    >
    > Ale często się zdarza, że pada zasilacz (np. przepięcie w sieci
    > energetycznej)
    > i podaje zbyt wysokie napięcie na pozostałe podzespoły.
    >
    > Jak uniknąć sytuacji wypalenia dysków z ważnymi danymi przez zasilacz?
    >
    > --
    > takeshin
    > http://lipsum.pl
    1 - ups.
    2 - 12V+5V - akumulatorki na stałe do wtyczek
    3 - przy dowolnej awarii, zasilacz nie powinien "dawać" napięcia(prądu)
    wiecej niż nominalne wartości. od czasów zx spectrum nie trafił mi sie
    taki wypadek.

    ToMasz

    PS jeśli to naprawde gardłowa sprawa, to moze zasilaj dyski z zasialczy
    12/5 V transformatorowych?