    From: Jan <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak się ustrzec kradzieży sprzętu.
    Date: Mon, 11 Jan 2010 09:45:19 +0100

    Paweł W. pisze:
    (...)
    > Urządzenie można by z powodzeniem stosować do ochrony torby
    > fotograficznej, gdzie nadajnik byłby przyczepiony gdzieś w głębi, w
    > małej kieszonce. (...)

    Wyobraźnia mi podpowiada, że można układać wiele
    kombinacji elektroniczno-akustyczno-alarmowych.
    Na przykład w torbie zamontować emiter głosowy,
    który piskliwym damskim głosem będzie powtarzał
    "Jestem złodziejeeem!!!" Albo też nadawać inną
    wypowiedź, na przykład "Odp... się od tego łobuzie!"
    Można też wyzwalać alarm dowolnego rodzaju ręcznie,
    kiedy zauważy się brak sprzętu. Tak jak się to
    dzieje, kiedy odłożymy "gdzieś" słuchawkę telefonu
    bezprzewodowego. Wreszcie jest do pomyślenia
    aparaturka wyzwalająca chmurkę kolorowego dymu,
    czyli sygnalizacja optyczna.
    Jeśli jesteśmy odporni na smród, można wyzwalać
    z pojemniczka przy torbie ciecz o silnym
    a nieprzyjemnym zapachu.

    I tak dalej...

    Jan