  • Data: 2010-01-07 21:54:44
    Temat: Re: Jak się ustrzec kradzieży sprzętu.
    Od: R2r <b...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-01-07 21:05, "Paweł W." pisze:

    > Lepszy i bezpieczniejszy sposób - porażenie prądem odpowiednio dobranym.
    > Może być całkowicie bezpieczne, a jednocześnie dotkliwie bolesne.
    Może, ale też nie musi. Wystarczy, że ktoś ma jakiś np. rozrusznik
    serca, spocone dłonie itd. itp. - efekt może być zgoła inny niż tylko
    przestraszenie.

    > Natknąłem się w komisie w imitacje kluczyków samochodowych z takim
    > "systemem antykradzieżowym" i na sobie sprawdziłem jak to działa -
    > pierwszy odruch - wypuszczenie z ręki.
    Często reakcją na wysokie napięcie bywa skurcz zwiększający uścisk i
    uniemożliwiający puszczenie przedmiotu pod napięciem. Dlatego od dawna
    uczy się aby przystępując do urządzenia elektrycznego z obudową metalową
    aby pierwsze dotknięcie urządzenia po załączeniu zasilania wykonać
    wierzchem dłoni a nie łapiąc za cokolwiek.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____