    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak sie robi portable
    Date: Tue, 06 Jan 2009 21:20:47 +0100

    Janko Muzykant pisze:
    > To nie jest emulacja w klasycznym znaczeniu - obciąża system
    > (niemierzalnie zresztą) w chwili inicjowania zmiennych.

    Jakaś warstwa pośrednicząca, która emuluje jakieś zachowania systemu
    musi być. Że będzie szybko - z pewnością, że będą jakieś dodatkowe
    problemy - tak samo, choć napewno wiele aplikacji jest przygotowanych do
    działania z tym.

    > Zrób se trzy :)

    No ale właśnie to jest odwieczny konfilkt między optymalizacją, a
    uniwersalnością. Rozwiązania nie ma - można tylko wybierać.

    > PS. Ile jeszcze tych programów z takim fajnym wyborem jest?

    Podałem Ci tylko przykład.
    Widziałeś kiedyś system skompilowany pod konkretny sprzęt, z konkretnymi
    ustawieniami i wyciskający z tego sprzętu wszystkie możliwości?
    Wierz mi, że np taki firefoks potrafi zasuwać zauważalnie szybciej.
    Zresztą jak cała reszta.
    Oczywiście to ekstremalny przypadek, ale Ty jedziesz w drugą stronę. Dla
    mnie w wielu miejscach zbyt daleko. Byle laptop od stacjonarnego różni
    się na tyle, że lepiej zrobić im te same rzeczy indywidualnie.
    (a potem image i mieć w dupiu wszelkie wirusy i reinstalki).

    > PS2. Kto ma jeszcze amd (z poważnych użytkowników takich programów). Kto
    > ma już 64 bity?

    Tak jak wyżej - to tylko przykład.
    Można zrobić wersję kilku w jednym i przełączanie będzie szybkie, ale
    miejsce będzie kilka razy większe do zajęcia. Jak poprzednio - odwieczny
    problem optymalizacji.

    > A w ogóle to tak sobie tylko teoretyzujesz czy może dotknąłeś tego
    > programu kiedykolwiek?

    Co to za argument w dyskusji, tym bardziej w odpowiedzi na coś zupełnie
    nie związane z takim pytaniem? muszę fotografować komórką, żeby
    wiedzieć, że da bezndziejny obraz? Widziałem kilka rozwiązań takich i
    niektóre robiły wrażenie, ale tu nie jest mowa o tym, że są kosmiczne
    problemy, że nie nadaje się zupełnie do użytku, że to i tamto. Tu jest
    mowa że ogólnie nie jesteś w stanie wymyśleć idealnego systemu
    przenośności, który spełni każdego oczekiwania i zadziała tak jak sobie
    to użytkownik myślał na każdym, często różnym sprzęcie. Czy z tym chcesz
    się pokłócić?

    > Tylko dlaczego mi to działa doskonale? :)

    Czy stwierdziłem, że absolutnie nie działa i się wiesza..
    pokaż.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_