eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak się jeździ Smartem...Re: Jak się jeździ Smartem...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak się jeździ Smartem...
    Date: Wed, 8 Dec 2010 10:37:58 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 44
    Message-ID: <idnn66$tnk$1@news.onet.pl>
    References: <idlu8p$n4$1@news.onet.pl> <4cfe9f6a$0$22799$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1291804678 30452 212.160.173.137 (8 Dec 2010 10:37:58 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 8 Dec 2010 10:37:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
    X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2332758
    [ ukryj nagłówki ]

    Marek wrote:

    >
    > Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:idlu8p$n4$...@n...onet.pl... [...]
    > > 3. Skrzynia biegów. Cały elaborat by można, ale w skrócie -
    > > KRETYNIZM. Zautomatyzowana, w górę biegi trzeba ręcznie, w dół -
    > > sam zrzuca. Ale tak: 5 biegów zestopniowanych tak że można by
    > > spokojnie wywalić dwójkę i czwórkę.
    > > W dodatku sterownik przyjmuje sygnał żeby wrzucić wyższy bieg
    > > dopiero jak sam zacznie podpowiadać "zmień na wyższy".
    > > Efekt jest taki: gaz ze świateł, na jedynce do 30 km/h ma kopa
    > > naprawdę niezłego. Po prostu błysk, subiektywnie poniżej sekundy.
    > > ;-) W tym momencie wrzucamy dwójkę i cmokamy o kierownicę.
    > > Przy 40 już krzyczy o trójkę, przy 45 o czwórkę, przy 55 o piątkę.
    > > Wcześniej nie da się zmienić, bo oczywiście nie przyjmuje.
    >
    > > Pomijam już to że ponieważ po zatrzymaniu wysprzęgla, gaz trzeba
    > > dodać zanim ten przed nami ruszy, bo się zastanawia ponad sekundę
    > > zanim pojedzie. I nie pełza dziad, odpuszczenie gazu na jedynce
    > > powoduje zatrzymanie auta.
    >
    > Ja miałem kiedyś takiego smarta rocznik 2002 z silnikiem 0,6 turbo i
    > mozna bylo biegi zmieniac recznie lub w trybie automatu i nie
    > narzekalem.

    To widac w tym nowym zmienili rozwiązanie, bo skrzynia nie zmienia
    automatycznie, tzn. tylko zrzuca w razie potrzeby na niższy.
    W górę ciągnie do odcięcia i nie zmienia - trzeba ręcznie.
    Przy tym zestopniowaniu skrzyni - praktycznie cały czas ręka na lewarku.
    W ciągu 10 sekund ruszania ze świateł, do 60 km/h - 4 zmiany biegu.
    Zrobili w dodatku lewarek króciutki, a stacyjka jest w tunelu, jak w
    saabach, tuż za lewarkiem (patrząc od przodu). A że kluczyk po byku -
    gdy szybko się zmienia, łatwo złapać za kluczyk, zamiast lewarek.

    > Tylko ciezko bylo przejechac przez zaspy zimą. Ale do
    > miasta to moim zdaniem super samochodzik.

    Jak pisałem, na codzień jeżdżę klasycznym hamerykańskim automatem. W
    porównaniu z nim ta skrzynia w smarcie to kompletna pomyłka.

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: