    From: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Date: Fri, 20 Mar 2020 23:49:11 +0100

    On 2020-03-20 07:09, ddddddddddddd wrote:
    > ale zgaduję że ktoś się doliczył, że może zabraknąć wyposażenia szpitali
    > jak nie rozłożą tego w czasie) - hotele same deklarują gotowość
    > udostępnienia na tymczasowy szpital, nic więcej na razie nie jest
    > zamykane (myślę że jak zamkną to tylko po to żeby się wyrobić z
    > miejscami w szpitalu), firmy same decydują czy się zamknąć lub pracować
    > zdalnie

    Kwestia jak ktoś jest przygotowany - wg onetu:

    "Czeskie ministerstwo zdrowia uspokaja, że problem nie dotyczy ich
    kraju, bo liczba masek i sprzętu ochronnego jest wystarczająca. Ale
    współpracownicy Tvrdika nieoficjalnymi kanałami biją na alarm: w
    Państwowych Rezerwach Materiałowych jest tylko dziesięć tysięcy masek."

    oczywiscie to był stan przed tym jak wysłali wojskowe transportowce do
    chin po sprzęt

    ale załóżmy że maska ma być zmieniana co trzy godziny i służy w systemie
    trzyzmianowym - na jeden "etat" potrzebujemy 9 masek na dobę. Teraz
    weźmy takie lajtowe 3 tygodnie zagrożenia - 189 masek dla jednego
    'etatu'. Na koniec podzielmy te 10.000 na 189 i wychodzi że mamy środki
    dla zabezpieczenia 52 osób na trzy zmiany na trzy tygodnie. To jakiś
    jeden mały szpital na niecały miesiąc.

    nie zebym bezkrytycznie wierzyl chinskim statystykom ale wg ich
    oficjalnych danych włochy nie grajac na rozciagniecie w czasie
    przekroczyly ilosc zgonow w chinach juz przy 50% mniejszej ilosci zarazonych

    popatrzmy tez na roznice pomiedzy niemcami a hiszpania - zarazonych tyle
    samo, w niemczech zmarlo 68 w hiszpanii ponad 1000