  • Data: 2020-03-21 08:46:08
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 20 Mar 2020 19:56:28 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Nie chce bawić się we wróżbitę ale coś mi się widzi że my nie
    > będziemy mieli takiego problemu jak Włosi czy niemcy. Pierwszego
    > rozpoznanego chorego mieliśmy kilka dni później niż niemcy.

    I z Niemiec przyjechal.

    > Stosunkowo szybko wprowadzono różne blokady i izolacje.

    Tak szybko to znow nie.

    > Te kilka
    > dni i większa odpowiedzialność tych co rządzą u nas ma pokrycie w
    > liczbach.

    Np Duda podpisal 2 mld na TVPiS, a ile na testy i respiratory?
    Taka to odpowiedzialnosc ?

    > Wszystkie zachorowania PL 425 d 19848. Umarło PL 5 d 68.
    > Wyleczonych PL 13 d 180. U nas dzienne przyrosty chwilowo stabilne
    > w okolicach 70 dziennie z niewielką tendencja wzrostową.

    Poczekamy, zobaczymy. Moze racje ma Cavallino, ze kto ma zachorowac,
    ten zachoruje, bo wirus jednak krazy.
    Moze dobrze, ze nie od razu izolowali, bo spoleczenstwo jednak musi
    miec stycznosc aby nabrac odpornosci, inaczej rzez bedzie za rok.
    Ale co, jesli jednak za wczesnie i za malo wirusa krazy ?

    > U niemcow
    > na początku przyrosty były w okolicach 15_20% dziennie z tym że dwa
    > dni temu podskoczyły na 30% i stanęły w miejscu. Nic to zatrzymanie
    > według mnie nie znaczy bo na wszystkich wykresach różnych państw z
    > bardzo dużą ilością zarażonych taka stagnacja była i w kolejnych
    > dniach była odrabiana z nawiązką.

    30% dziennie w stosunku do dnia poprzedniego, to jednak postep
    geometryczny, szybko rosnacy. Co 3 dni ilosc chorych sie podwaja.

    Co innego 70 osob dziennie ... a jaka jest wydajnosc laboratoriow ?
    :-)

    > Ponieważ na wirusa nie ma lekarstw do
    > leczenia farmakologicznego jesteśmy przygotowani tak samo jak
    > wszyscy. Respiratorów umożliwiających przeżycie mamy o połowę mniej
    > niż Niemcy czyli na milion tyle samo. Ale mamy na milion więcej niż
    > Francuzi, Anglicy, Włosi i inni.

    O ile nie sa to respiratory tylko na papierze ..

    J.