  • 51. Data: 2010-05-21 10:54:01
    Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Agent pisze:

    > Użytkownik "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No czymś sie tam różni olej 15w30 od 5w50. W każdym jest olej a różnią
    > się dodatkami.

    Zgoda. Jest rówżnica pomiędzy klasami lepkości tu nie ma żadnej
    dyskusji. Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie
    lepkości będzie tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający
    dokładnie tę samą klasę lepkości.

  • 52. Data: 2010-05-21 10:57:30
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    > Olej mineralny to poniekąd śmietnik - wymieszane węglowodory różnych
    > rodzajów,
    nie obraź się bzdura.

    > trudne do oddzielenia w procesie rafinacji ropy. Dlatego ma przeciętne
    > własności.

    Jeżeli znajdziesz mi na półce sklepowej olej syntetyczny to będziesz nie
    lada szczęściarzem

    > Bazowe oleje syntetyczne uzyskuje się poprzez a) syntezę z krótszych
    > węglowodorów,

    i z czego te węglowodory pochodzą co jak nie z twojego jak to określiłeś
    "śmietnikowego" oleju mineralnego hm???

  • 53. Data: 2010-05-21 10:59:12
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2010-05-20 13:18, *ąćęłńóśźż* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Bzdura stety :) pierwszy przykład z brzegu to Ople - silniki zalewane są
    > olejem Opel (czyli bodaj Castrol) 5W30.

    tak zwanym "syntetycznym"

  • 54. Data: 2010-05-21 11:01:08
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający dokładnie tę samą

    Mhm, a koszula 39-40, 119 kupiona za 20zl w markecie bedzie dokladnie takiej
    samej jakosci, jak koszula 39-40 119 kupiona w salonie Zegny.

    Zegarek swatch bedzie tak samo dobry, jak drozszy Patek.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 55. Data: 2010-05-21 11:35:42
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "kamil"

    > Mhm, a koszula 39-40, 119 kupiona za 20zl w markecie bedzie dokladnie
    > takiej samej jakosci, jak koszula 39-40 119 kupiona w salonie Zegny.

    > Zegarek swatch bedzie tak samo dobry, jak drozszy Patek.

    Ehehehe...byle jakie Casio jest równie dokładne jak wymieniony przez ciebie
    Patek - bo przecież o pomiarze czasu piszesz ?

  • 56. Data: 2010-05-21 12:01:15
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> wrote in message

    > Użytkownik "kamil"

    > Ehehehe...byle jakie Casio jest równie dokładne jak wymieniony przez
    > ciebie Patek - bo przecież o pomiarze czasu piszesz ?

    I twierdzisz, ze kazdy olej o danej klasie lepkosci jest dokladnie taki sam
    jakosciowo? Rozumiem, ze przeprowadzales analize chemiczna conajmniej kilku
    po roznych przebiegach i roznych silnikach?

    Pozdrawiaam
    Kamil

  • 57. Data: 2010-05-21 12:11:45
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-05-21 10:59, *Szymon Łuczak* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > tak zwanym "syntetycznym"

    Tak, niestety w tym wypadku masz racje z "" bo Castrol robi oleje
    hydrokrakowane, ale już na przykład mój ulubiony Mobil robi pełne
    syntetyki i choćbyś nie wiem jak zaklinał rzeczywistość (to a'propos
    poprzedniego maila) to są one znacznie lepsze od mineralnych (te
    hydrokrakowane Castrole tez oczywiście) nie tylko z powodu wyższej klasy
    lepkości, ale też i przede wszystkim z powodu zachowywania swoich
    właściwości smarujących przez znacznie większe przebiegi.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 58. Data: 2010-05-21 12:13:25
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-05-21 10:54, *Szymon Łuczak* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

> [...]
    > dyskusji. Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie
    > lepkości będzie tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający

    Przez pierwsze 500 km :)

  • 59. Data: 2010-05-21 12:29:52
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    dray.pl/bmw/oleje.pdf. Może to coś pomoże? Proszę o opinie.

    Z ciekawością
    MJ

  • 60. Data: 2010-05-21 12:32:07
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Nie, bo LEPKOŚĆ to coś zupełmie innego niż KLASA jakościowa oleju silnikowego !!
    Zresztą i z klasą nei jest prosto, bo w tej chwili jest już kilka różnych norm (nie
    tylko SAE) i na dobrą sprawę trzeba sprawdzić,
    czy olej do naszego silnika spełnia wymaganie każdej z nich z osobna

    Przykładowo:
    ACEA B3/B4 itp.
    API-SAE:
    www.le-international.com/uploads/documents/051_Curre
    nt%20API-SAE%20Engine%20Oil%20Service.pdf

    -----