-
51. Data: 2010-05-21 10:54:01
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>
Agent pisze:
>
> Użytkownik "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:ht2tvk$45i$1@news.man.bydgoszcz.pl...
>> Agent pisze:
>>>
>>>
>>>> Bo to co jest w tym oleju to olej za 20zł i perfumy za 80zł
>>>> nie ma czegoś takiego jak olej syntetyczny nie da się wykonać oleju
>>>> bez oleju albo jak kto woli da się ale za cenę 10 razy większą niż
>>>> ta na półce sklepowej.
>>>
>>> Ale to właśnie te perfumy robią najwięcej.
>>
>> Chyba na samopoczucie kupujacego :):):)
>
> No czymś sie tam różni olej 15w30 od 5w50. W każdym jest olej a różnią
> się dodatkami.
Zgoda. Jest rówżnica pomiędzy klasami lepkości tu nie ma żadnej
dyskusji. Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie
lepkości będzie tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający
dokładnie tę samą klasę lepkości.
-
52. Data: 2010-05-21 10:57:30
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>
> Olej mineralny to poniekąd śmietnik - wymieszane węglowodory różnych
> rodzajów,
nie obraź się bzdura.
> trudne do oddzielenia w procesie rafinacji ropy. Dlatego ma przeciętne
> własności.
Jeżeli znajdziesz mi na półce sklepowej olej syntetyczny to będziesz nie
lada szczęściarzem
> Bazowe oleje syntetyczne uzyskuje się poprzez a) syntezę z krótszych
> węglowodorów,
i z czego te węglowodory pochodzą co jak nie z twojego jak to określiłeś
"śmietnikowego" oleju mineralnego hm???
-
53. Data: 2010-05-21 10:59:12
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>
Mirek Ptak pisze:
> Dnia 2010-05-20 13:18, *ąćęłńóśźż* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>
>> A na pierwsze zalewanie fabryki zawsze ("spytać, czy nie Ferrari")
>> dają mineralny bez syntetyku.
>
> Bzdura stety :) pierwszy przykład z brzegu to Ople - silniki zalewane są
> olejem Opel (czyli bodaj Castrol) 5W30.
>
tak zwanym "syntetycznym"
-
54. Data: 2010-05-21 11:01:08
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Szymon Łuczak" <s...@w...pl> wrote in message
news:ht5hn4$nbk$1@news.man.bydgoszcz.pl...
> Zgoda. Jest rówżnica pomiędzy klasami lepkości tu nie ma żadnej dyskusji.
> Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie lepkości będzie
> tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający dokładnie tę samą
> klasę lepkości.
Mhm, a koszula 39-40, 119 kupiona za 20zl w markecie bedzie dokladnie takiej
samej jakosci, jak koszula 39-40 119 kupiona w salonie Zegny.
Zegarek swatch bedzie tak samo dobry, jak drozszy Patek.
Pozdrawiam
Kamil
-
55. Data: 2010-05-21 11:35:42
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
Użytkownik "kamil"
> Mhm, a koszula 39-40, 119 kupiona za 20zl w markecie bedzie dokladnie
> takiej samej jakosci, jak koszula 39-40 119 kupiona w salonie Zegny.
> Zegarek swatch bedzie tak samo dobry, jak drozszy Patek.
Ehehehe...byle jakie Casio jest równie dokładne jak wymieniony przez ciebie
Patek - bo przecież o pomiarze czasu piszesz ?
-
56. Data: 2010-05-21 12:01:15
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Przemysław Czaja" <p...@p...fm> wrote in message
news:ht5k8i$jev$1@mx1.internetia.pl...
>
> Użytkownik "kamil"
>
>
>> Mhm, a koszula 39-40, 119 kupiona za 20zl w markecie bedzie dokladnie
>> takiej samej jakosci, jak koszula 39-40 119 kupiona w salonie Zegny.
>
>> Zegarek swatch bedzie tak samo dobry, jak drozszy Patek.
>
> Ehehehe...byle jakie Casio jest równie dokładne jak wymieniony przez
> ciebie Patek - bo przecież o pomiarze czasu piszesz ?
I twierdzisz, ze kazdy olej o danej klasie lepkosci jest dokladnie taki sam
jakosciowo? Rozumiem, ze przeprowadzales analize chemiczna conajmniej kilku
po roznych przebiegach i roznych silnikach?
Pozdrawiaam
Kamil
-
57. Data: 2010-05-21 12:11:45
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2010-05-21 10:59, *Szymon Łuczak* napisał, a mnie coś podkusiło,
żeby odpisać:
>>> A na pierwsze zalewanie fabryki zawsze ("spytać, czy nie Ferrari")
>>> dają mineralny bez syntetyku.
>>
>> Bzdura stety :) pierwszy przykład z brzegu to Ople - silniki zalewane
>> są olejem Opel (czyli bodaj Castrol) 5W30.
>>
> tak zwanym "syntetycznym"
Tak, niestety w tym wypadku masz racje z "" bo Castrol robi oleje
hydrokrakowane, ale już na przykład mój ulubiony Mobil robi pełne
syntetyki i choćbyś nie wiem jak zaklinał rzeczywistość (to a'propos
poprzedniego maila) to są one znacznie lepsze od mineralnych (te
hydrokrakowane Castrole tez oczywiście) nie tylko z powodu wyższej klasy
lepkości, ale też i przede wszystkim z powodu zachowywania swoich
właściwości smarujących przez znacznie większe przebiegi.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
58. Data: 2010-05-21 12:13:25
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2010-05-21 10:54, *Szymon Łuczak* napisał, a mnie coś podkusiło,
żeby odpisać:
>> No czymś sie tam różni olej 15w30 od 5w50. W każdym jest olej a różnią
>> się dodatkami.
>
> Zgoda. Jest rówżnica pomiędzy klasami lepkości tu nie ma żadnej
> dyskusji. Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie
> lepkości będzie tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający
> dokładnie tę samą klasę lepkości.
Przez pierwsze 500 km :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
59. Data: 2010-05-21 12:29:52
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: Tata <k...@k...net.pl>
dray.pl/bmw/oleje.pdf. Może to coś pomoże? Proszę o opinie.
Z ciekawością
MJ
-
60. Data: 2010-05-21 12:32:07
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>
Nie, bo LEPKOŚĆ to coś zupełmie innego niż KLASA jakościowa oleju silnikowego !!
Zresztą i z klasą nei jest prosto, bo w tej chwili jest już kilka różnych norm (nie
tylko SAE) i na dobrą sprawę trzeba sprawdzić,
czy olej do naszego silnika spełnia wymaganie każdej z nich z osobna
Przykładowo:
ACEA B3/B4 itp.
API-SAE:
www.le-international.com/uploads/documents/051_Curre
nt%20API-SAE%20Engine%20Oil%20Service.pdf
-----
| Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie lepkości będzie tak samo
dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający
dokładnie tę samą klasę lepkości.