-
41. Data: 2010-05-20 14:31:49
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Szymon Łuczak pisze:
> Bo to co jest w tym oleju to olej za 20zł i perfumy za 80zł
> nie ma czegoś takiego jak olej syntetyczny nie da się wykonać oleju bez
> oleju albo jak kto woli da się ale za cenę 10 razy większą niż ta na
> półce sklepowej.
No, to ciekawe jak wyjaśnisz fakt, że oleje syntetyczna mają choćby znacznie
niższe temperatury płynięcia i znacznie wyższą lepkość w bardzo wysokich
temperaturach, że wymienię tylko kluczowe dla oleju silnikowego własności.
Dodam że są to własności olejów bazowych a nie owych perfum.
Olej mineralny to poniekąd śmietnik - wymieszane węglowodory różnych rodzajów,
trudne do oddzielenia w procesie rafinacji ropy. Dlatego ma przeciętne własności.
Bazowe oleje syntetyczne uzyskuje się poprzez a) syntezę z krótszych węglowodorów,
lub b) (hydro)cracking frakcji ciężkich. I tylko tymi metodami można wytwarzać coś,
co się potem na półce nazywa "olej syntetyczny". Zresztą do niedawna wolno było
tak nazywać tylko w przypadku a). Obie metody - a zwłaszcza pierwsza - pozwalają
na dobrą kontrolę składu i własności fizycznych końcowego produktu.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
42. Data: 2010-05-20 15:25:25
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Agent" ht2qpn$evg$...@n...onet.pl
> Znaczy się jak silnik w spreżarce hałsuje tzn że wysysa? Bardzo mnie ciekawi ile ta
sprężarka wyssa oleju jak już go przed tym
> spuścisz korkiem.
Tyle, ile ścieknie po spuszczeniu. Korek jest chyba najniżej w misce.
Ale zgodzę się z tym, że jednoczesne spuszczanie korkiem i wysysanie
da nie gorsze efekty niż spuszczanie czy wysysanie. ;)
Kiedyś w warsztacie zauważyłem, że spuszczanie powinno dać lepsze
efekty niż wysysanie. Mechanik bez słowa (po wyssaniu) podniósł
samochód i odkręcił korek -- polała się jedna kropla. :) (może
i ze dwie -- już nie pamiętam)
IMO jeśli ktoś lubi swój samochód, może się tak bawić, ale chyba
lepszą zabawą jest częstsze wymienianie lub wlewanie lepszej
jakości oleju. :)
Oczywiście próbowałem i odwrotnie -- wysysanie po spuszczeniu.
Tu nie o to chodzi, ile kropel ścieknie -- i tak (na przykład u mnie,
w Pannie Mercedes) z pół litra musi zostać po wyjęciu filtra. :) Można
(jeśli już komuś zależy) wlać nowy, spuścić :) i wlać raz jeszcze nowy... ;)
IMO ważniejsze jest, aby oleju nigdy nie brakowało, aby zawsze był wymieniany
na czas (nie jak w budzie z frytkami -- raz na 5 lat) aby nie wlewać za dużo,
aby nie mieszać takich, które żrą się ze sobą itd... Zwykle mechanicy wiedzą,
co lać, czego nie mieszać, ile lać i jak...
Mnie zdumiały wypowiedzi wielu osób -- wlanie o pół litra (na 6.5 litra)
za dużo jest szkodliwe. :) Na co szkodzi? Na przykład na uszczelniacze. :)
Tak mówili mechanicy, tak pisało w książkach (wiem -- tak było napisane)
i tak ja uważam. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
43. Data: 2010-05-20 15:27:48
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
" Michał" ht1g0e$o9v$...@i...gazeta.pl
> i jakieś tam eksploatacyjne klocki i tarcze, bo to się ściera,
> teraz klocki z przodu ale cała zabawa w klocki i tarcze zamknie
> się w poniżej 1k.
Hamuj silnikiem. ;)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
44. Data: 2010-05-20 17:41:48
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
Użytkownik "Agent"
>> ps. nie wiem ile w tym prawdy, ale słyszałem kiedyś od sprzedawcy ( a
>> wydawał się dość dobrze zorientowany), że klient zleca wyprodukowanie
>> rafinerii oleju o określonych parametrach a potem nalewa się to w beczki
>> róznych producentów, którzy złozyli zamówienia na olej o takich samych
>> parametrach - z mojego punktu widzenia jest to logiczne, dlatego uważam,
>> że podobnie jak z olejem napędowym, te wszystkie castrole, mobile, czy
>> lotosy to ten sam olej.
>
> Czyli wg Ciebie Castrol, Lotos, Mobil jest produkowany w jednej rafinerii?
To co napisałem, to tylko usłyszane plotki, nie umiem ocenić ile w nich
prawdy, ale zapytam z ciekawości - shell v-power, BP ultimate, lotos -
dynamic jak sądzisz są produkowane w jednej rafinerii?
-
45. Data: 2010-05-20 21:29:46
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: " Michał" <m...@g...pl>
> > Sekunda, bo ja mam podobny pomysł z nie wymienieniem oleju :)
> > tylko jeszcze nie zrealizowany (dopiero ~35kkm).
> >
> > kupiłem auto na 30kkm i nie mam zamiaru >>NIC<< do niego dokładać :)
> > nie wyszło bo dołożyłem 40zł - wężyk LPG był do wymiany :(
> >
> Ciekawy zakup auta na 30 tys. km.
Niedziela noc, stare auto nie dojechało do celu... - zabrakło 70 metrów
coś strzeliło i się sprzęgło zapadło, tej samej nocy rozwaliłem hamulce
a kilka dni wcześniej klimatronik zaczął nawalać (pomimo nowej chłodnicy
i jakiś tam rzeczy wymienionych ze 3 mieś wcześniej).
Co robić ??? Mechanik mówił ze on tego auta już nie chce widzieć na oczy ;)
(co ja rozumie zaraz się znowu popsuje).
No to w poniedziałek kupiłem następne, a jako że czasu nie było szukać,
środek kryzysu, to kupiłem SZYBKO i TANIO i chyba przesadziłem z tanio.
chyba lepiej było szybko i drogo, tylko wolałem prawie nic na nie nie wydać.
ale czasem tak bywa że się kupi złe auto....
a przesiadka na gorsze nie jest dobra :-/
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
46. Data: 2010-05-20 21:32:23
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: " Michał" <m...@g...pl>
> > kupiłem auto na 30kkm i nie mam zamiaru >>NIC<< do niego dokładać :)
>
> > W te 18kkm dolałem jakiegoś elfa chyba półsyntetyk (to co na silniku
> > pisało) i ze 2 butelki Mobile 1 mineralnego na raz - bo zabrakło.
>
> Czyli wlałeś w sumie tyle, ile wchodzi normalnie do mojego co wymianę :)
> No to masz w miarę świeży olej. Możesz uważać że wymieniasz - mimo woli :)
a to może tak zostawię, tylko mineralny mi uparcie nie chce znikać,
żarło tylko tego elfa półsyntetyka, gęstszy to go nie je ?
> > ale wniosek - mogę nie wymieniać i się nic nie stanie ?
>
> Pewnie nic. Jest jeszcze kwestia filtru
na filtrze się te wszystkie paprochy zbierają ?
aaa hmm a może wymienię jednak....
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
47. Data: 2010-05-20 21:33:32
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: " Michał" <m...@g...pl>
Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):
>
> " Michał" ht1g0e$o9v$...@i...gazeta.pl
>
> > i jakieś tam eksploatacyjne klocki i tarcze, bo to się ściera,
> > teraz klocki z przodu ale cała zabawa w klocki i tarcze zamknie
> > się w poniżej 1k.
>
> Hamuj silnikiem. ;)
>
nigdy tak nie robię!
silnik jest od przyśpieszania, hamulce od hamowania ;)
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
48. Data: 2010-05-21 00:25:46
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
" Michał" ht42qc$mh0$...@i...gazeta.pl
>> Hamuj silnikiem. ;)
> nigdy tak nie robię!
> silnik jest od przyśpieszania, hamulce od hamowania ;)
Ale silnikiem też można hamować. Nie zużywają się tak
szybko klocki i tarcze -- mogą spokojnie rdzewieć. ;)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
49. Data: 2010-05-21 07:42:43
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>
Różnie: z Płocka, z Gdańska, z Rosji itp.
Ale na pewno łatwiej przesłać przez ocean olej silnikowy w kartonach w kontenerze niż
benzynę.
-----
| zapytam z ciekawości - shell v-power, BP ultimate, lotos - dynamic jak sądzisz są
produkowane w jednej rafinerii?
-
50. Data: 2010-05-21 08:40:54
Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2010-05-20 13:18, *ąćęłńóśźż* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
> A na pierwsze zalewanie fabryki zawsze ("spytać, czy nie Ferrari") dają mineralny
bez syntetyku.
Bzdura stety :) pierwszy przykład z brzegu to Ople - silniki zalewane są
olejem Opel (czyli bodaj Castrol) 5W30.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++