    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jak przyspieszy? ?adowanie HTC?
    Date: Sun, 13 Oct 2013 12:58:39 +0200
    <l338oc$224$1@node1.news.atman.pl> <l3402r$r9e$1@node1.news.atman.pl>
    <l349pj$6c1$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@4...net>
    <l39e62$82o$1@node2.news.atman.pl>
    <525863ac$0$14834$65785112@news.neostrada.pl>
    <l3bhcu$7ui$1@node2.news.atman.pl>
    <1qh7ycj7d8p7q.1vok66js3vevl$.dlg@40tude.net>

    W dniu 2013-10-12 22:29, J.F. pisze:

    > Ale telefon to nie rezystor, np 10 ohm, ze jak podlaczysz 5V to
    > poplynie 0.5A, a jak 4.5V to 0.45A.

    Dlatego mówiłem o przybliżeniu. Może inaczej: czy do oszacowania wpływu
    kabla na prąd ładowania nie wystarczy brać pod uwagę najgorszych
    warunków, czyli gdy telefon pobiera maksymalny prąd? Przecież gdy prąd
    ładowania spadnie, to wpływ rezystancji kabla na ten prąd również maleje
    - przynajmniej hipotetycznie. Owszem, zgadzam się z tym, ze jakaś logika
    telefonu może powodować spore odstępstwa, co sygnalizowałem i może być
    podobnie jak piszesz (tego nie wiem na 100% czy tak jest - póki co
    domniemam jedynie) , że przy kablu o zerowej rezystancji dostaniemy 5V
    na wyjściu i np. 0.5A, a gdy odrobinę zwiększymy rezystancję, telefon
    pomierzy sobie ją i sam podejmie decyzję, że prąd nie może przekraczać
    np. 0.1A. Jeśli się dzieje podobnie, to jest to straszna ułomność
    telefonów gdyż trudno kupić nadprzewodniki do łączenia ładowarki z
    telefonem :-)

    Żarty żartami ... bywają jednak kable, które pozwalają na ładowanie
    telefonu prądem rzędu 830mA (mam taki kabel - jak wspominałem). Jak on
    wpływa na telefon, że to powoduje - nie wiem. W dodatku to najgorszy
    kabel jaki mam (ultra cieńki, spiralny, chiński).

    > Cholera wie co tam zrobili w obwodzie ladowania, ale podejrzewam ze
    > jak napiecie bedzie ponizej napiecia akumulatora, to nic nie poplynie.

    Nigdy takiej sytuacji nie będzie. Np. bateria Li-Jon ma maksymalnie
    chyba 3.7V z tego co pamiętam. Jeśli kupisz ładowarkę lub dasz przewód,
    którzy daje aż tak duży spadek napięcia przy hipotetycznym 1A, to
    kupiłeś szajs, który należy wymienić.
    Ale nawet nie w tym rzecz. Ładowania zapewne nie będzie nawet przy
    wyższym napięciu - 4V (zgaduję).

    Marek