  • 21. Data: 2010-02-21 01:56:31
    Temat: Re: Jak przenieść partycję z jednego dysku na drugi?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > To spróbuj niedowiarku. :-)
    > Wystarczy, że weźmiesz dyskietkę i sformatujesz pod windowsem, potem zgraj
    > z > własnego dysku pliki Ntldr, Ntdetect.com i boot.ini. Po czym zabootuj
    > system z dyskietki. Kiedyś jak miałem jeszcze winNT to tak tworzyłem
    > dyskietki startowe. :-)

    nie sprawdze, bo nie mam flopa
    a robic dyskietke pod vfd i odpalac ja pod vmware
    sie mi nie chce, poza tym - teraz wierze :)

  • 22. Data: 2010-02-21 02:05:17
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Sorki za bardzo się nie znam....
    > Ale jeśli już mówimy o odpaleniu ghosta z płyty Hirens .... to czy tą
    > płytę
    > odpalamy podczas działającego systemu czy też powinna się odpalić podczas
    > uruchamiania komputera kiedy w biosie zmienię start z CD? Bo u mnie nie

    komp ma sie zabootowac z cd/dvd

    > Zrozumiałam, że wystarczyło w Ghoscie klikać Local - Disk - To Disk i
    > mogłam
    > skopiować od razu obie partycje małego dysku na większy dysk?

    jednak wole robic to "normalnie":
    dzielisz dysk tak jak chcesz,
    przenosisz partycje systemowa,
    reszte normalnie kopiujesz

    > Czy to pewny program?

    raczej tak

    > Bo podczas uruchamiania wyskakuje jakiś komunikat(nie znam wcale
    > angielskiego)?

    jaki tam angielski...
    yes/no, disk/partition, to/from, source/destination
    ...wiecej nie trzeba znac.

    > Hmmm.... no przyznam: niewiedza!!!!

    dziwie sie, ze w ogole z taka wiedza podchodzilas do tematu :).
    gratuluje odwagi - jak widzisz nie taki straszny jak go maluja

    > Choć z drugiej strony obraz może się kiedyś przydać jak system zacznie się
    > sypać?

    tak

  • 23. Data: 2010-02-21 08:26:39
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Asia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uruchamiania komputera kiedy w biosie zmienię start z CD? Bo u mnie nie
    > odpala jak startuje komputer. Tylko jak juz dziala system.

    Nie wiem jaki masz BIOS, ale można wcisnąć przy uruchamianiu komputera F10,
    F11 lub F12, powinno wyskoczyć menu bootowania, wybierasz CD/DVD, potem
    wyskoczy okienko Hirensa i wybierasz albo HirensBootDisk, albo miniWin XP.
    Potem wybierasz ghosta (tryb normalny) i tam robisz disk -> disk.

    > Zrozumiałam, że wystarczyło w Ghoscie klikać Local - Disk - To Disk i
    > mogłam
    > skopiować od razu obie partycje małego dysku na większy dysk? I przeniesie
    > partycję systemową C dokładnie na taką samą dysku większego oraz D na D?

    Dokładnie tak, jeżeli masz dysk 80GB (partycje C=20GB, D=60GB) i przenosisz
    na 320GB to ghost to proporcjonalnie powiększy, czyli po przeniesieniu na
    nowy dysk będziesz miała C=80GB i D=260GB.
    Nie jestem pewny, ale chyba można podział zmienić przed kopiowaniem i
    ręcznie wpisać wielkość partycji po skopiowaniu.

    > Skąd mam pewność, że nie pomiesza czegoś. Miałam na starym dysku 2
    > partycje po 40 GB na nowym utworzyłam 60 oraz 240. Pewne, że przeniesie
    > odpowiednio dobrze partycje i zostawi na obydwu partycjach nowego dysku
    > odpowiednio wolnego miejsca?
    > Czy to pewny program? Bo podczas uruchamiania wyskakuje jakiś
    > komunikat(nie znam wcale angielskiego)?

    Kopiowałem ghostem kilkanaście dysków i nie miałem wpadki. :-)
    Kopiowałem ostatnio uszkodzony dysk (kilkanaście bad sectorów) segate 500GB
    z serii 11, którego nie dało się skopiować pod windowsem, bo jak trafił ma
    uszkodzony sektor to dysk się zwieszał. Ghost sprytnie ominał uszkodzone
    sektory (jest taka opcja) i skoiował dane na inny dysk, także odzyskałem
    wszytsko co ważne z tego dysku. :-)

    ..

    > Hmmm.... no przyznam: niewiedza!!!!
    > Choć z drugiej strony obraz może się kiedyś przydać jak system zacznie się
    > sypać?
    "
    Tak jak pisałem wcześniej przy przenoszeniu systemu (przynajmniej XP) można
    obyć się bez "specjalistycznego" oprogramowania, wystarczy windows choćby z
    Hirensa i utworzenie partycji na nowym dysku, format NTFS i skopiowanie
    wszystkiego z jednego dysku na drugi. Pod Vista nie sprawdzałem czy taka
    operacja działa.

  • 24. Data: 2010-02-21 09:58:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Asia napisał(a):

    > Nie za bardzo wiem co to znaczy przenieść cały dysk? Ja chcę przenieść całą
    > zawartość dysku C (systemowy)Seagate na dysk C(systemowy) Caviara tak aby
    > po odpięciu Seagata startował Caviar i wszystko było OK na dawnym miejscu
    > jak dawniej.

    Skoro masz dysk Western Digital to nie musisz "kopać się z koniem" bo
    rozwiązanie jest banalne ;) Otóż ze strony producenta dysku ściągasz
    oprogramowanie Acronis True Image WD Edition Software, ktore instalujesz
    na starym dysku i za pomocą którego możesz przenieść zawartość starego
    dysku na nowy w dwa sposoby "Drive Cloning" (nowy dysk bedzie kopia
    starego a dane pozostana na starym) lub "Drive Migration" (po
    sklonowaniu stary dysk zostanie wyczyszczony z calej zawartosci).

    Wszystko masz tu:
    http://support.wdc.com/product/downloaddetail.asp?sw
    id=119&wdc_lang=en

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 25. Data: 2010-02-21 13:18:00
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-21 10:58, januszek pisze:

> [...]
    > starego a dane pozostana na starym) lub "Drive Migration" (po
    > sklonowaniu stary dysk zostanie wyczyszczony z calej zawartosci).

    Już za późno. Asia już parę dni temu przeniosła swoim sposobem, ale jej
    się udało.

    --
    animka

  • 26. Data: 2010-02-21 13:23:46
    Od: "Asia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jaki masz BIOS, ale można wcisnąć przy uruchamianiu komputera
    > F10, F11 lub F12, powinno wyskoczyć menu bootowania, wybierasz CD/DVD,

    i tak robię ale bez efektu. Najprawdopodobniej nie umiem wypalić bootującej
    płyty?
    Sciągnęłam Hirens Boot CD 10.1. Jest to plik iso. Więc uruchamiam
    Nero/Nagraj obraz na dysk i wypalam.
    Na płycie mam Katalog: Hbcd oraz pliki Windows menu.cmd, autorun.inf oraz
    BootCD.txt
    Niestety podczas startu chociaż w biosie ustawiłam
    potrójny(Firs,Second....itd) rozruch z CD/DVD a płyta w napędzie startuje
    system a nie ten CD.
    Jak wrzucę instalkę Windowsa XP do napędu startuje instalka więc napęd jest
    widziany i dobry.
    Nie wiem co mogę jeszcze zrobić. Spodobało mi się ta płytka i przydała by
    się......

    Aśka.

  • 27. Data: 2010-02-21 15:37:57
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > Niestety podczas startu chociaż w biosie ustawiłam
    > potrójny(Firs,Second....itd) rozruch z CD/DVD a płyta w napędzie startuje

    Dziwne, powinno startować z CD. A spróbuj zrobić bootowalnego pendrive i
    wgraj wszytskie pliki z płytki CD hirens Boot Disk:
    http://www.hiren.info/pages/bootcd-on-usb-disk
    Ja używam pendrive, wygodniekszy i mieści się w kieszeni. :-)

  • 28. Data: 2010-02-21 17:06:46
    Od: "Asia" <j...@w...pl>

> [...]
    > http://www.hiren.info/pages/bootcd-on-usb-disk
    > Ja używam pendrive, wygodniekszy i mieści się w kieszeni. :-)

    Chętnie ale mój komputer jest, że tak powiem nie najnowszy i z tego co widzę
    nie ma w biosie startu z pendriva!

  • 29. Data: 2010-02-21 17:22:32
    Od: "Asia" <j...@w...pl>

    W biosie mam start: HDD, SCSI, CDROM, ZIP100, LAN, LS120
    Dziwne, że na uruchomionym systemie jak włożę płytę do napędu to płyta
    startuje i po chwili mam ten program startuje. Pojawia się okno z Hiren`s
    Boot CD - Program Laumcher z Menu do wyboru oraz przyciskiem Browse Folder.

  • 30. Data: 2010-02-21 18:12:01
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > startuje i po chwili mam ten program startuje. Pojawia się okno z Hiren`s
    > Boot CD - Program Laumcher z Menu do wyboru oraz przyciskiem Browse

    Ale to są tylko programy, które działają pod windowsem.
    Właśnie uruchomiłem sobie obraz iso 10.1 Hirensa pod Virtual PC 2007 i
    uruchamia się dobrze, pojawia się menu.
    A co to masz za komputer?
    Raz mi się chyba zdarzyło, że komputer nie chciał się zabootować z napędu
    DVD, ale on był podłączony do płyty głównej kabelkiem SATA a kontroler
    ustawiony był w tryb AHCI, po przestawieniu na IDE bootował się dobrze.