  • 11. Data: 2010-02-19 14:26:28
    Temat: Re: Jak przenieść partycję z jednego dysku na drugi?
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Asia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hlm6ef$vqs$1@mx1.internetia.pl...

    > Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jest na to sposób? Jeśli można to bardzo łopatologicznie!

    Nie pamiętam jak się w tym grzebie ręcznie, ale jest program
    \windows\system32\bootcfg.exe który to robi automatycznie. Też uruchamiasz z
    wiersza poleceń, dokładną instrukcję obsługi znajdziesz tutaj:
    http://support.microsoft.com/kb/291980/PL/

  • 12. Data: 2010-02-19 14:55:05
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale przecież utworzyłam na Caviarze partycję C(F jak jest podpiety
    > Seagate)= 60 GB i partycję D(G jak podpiety Seagate) = ponad 200 GB.
    > Dawniej miałam 2 partycje po około 40 GB. Czy jak zrobię ten manewr z
    > przeniesieniem partycji C Seagate na C Caviara to nie zostanie mi wolnej
    > powierzchni 30 GB? Tak samo z partycjami D?

    Proponuję (jeśli nie uda ci się uruchomić startu z odpowiedniego dysku):
    1. Sklonować partycję systemową.
    2. Powiększyć ją do pożądanych rozmiarów.
    3. Skopiować partycję drugą. Wtedy umieści się się za powiększoną partycją
    systemową.
    4. Powiększyć ją aż do końca dysku.

  • 13. Data: 2010-02-19 14:59:20
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 15:22:16 +0100, Asia napisał(a):

> [...]
    > C Seagate na C Caviara to nie zostanie mi wolnej powierzchni 30 GB? Tak samo

    Będąc w WinXp na Seagate usuń literę dysku dla partycji na Caviarze (F i
    G). Odłącz Seagate i spróbuj zabootować. (Zarządzanie komputerem ->
    Zarządzanie dyskami -> prawoklik na partycji -> Zmiana litery dysku i
    ścieżki -> Usuń)

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2010-02-19 15:27:17
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Asia" napisała

    > Jest na to sposób? Jeśli można to bardzo łopatologicznie!

    Jeśli faktycznie masz FDD 1,44, to uruchom komputer z dyskietki startowej
    Win98 i z wiersza poleceń wydaj polecenie:

    fdisk /mbr

    JoteR

  • 15. Data: 2010-02-19 16:47:04
    Od: "Asia" <j...@w...pl>

    Dziękuję bardzo wszystkim za podpowiedzi !!!!!
    Zainstalowałam Ghosta i spod Windowsa zapuściłam najpierw kopie zapasową a
    pożniej przywróć tą kopię. Oczywiście wybrałam dysk C Caviara i
    odptaszkowałam opcje chyba to było uaktywnij dysk systemowy i
    .................. ruszyło....!!!!!!!!!!! ODPALIŁAM WRESZCIE!!!!!!!!!!
    Dzięki raz jeszcze i serdecznie pozdrawiam.
    Asia

  • 16. Data: 2010-02-19 17:51:58
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > 2. Powiększyć ją do pożądanych rozmiarów.
    > 3. Skopiować partycję drugą. Wtedy umieści się się za powiększoną partycją

    bez sensu

  • 17. Data: 2010-02-19 20:55:38
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > .................. ruszyło....!!!!!!!!!!! ODPALIŁAM WRESZCIE!!!!!!!!!!

    gratuluję! :-)

    Ja to robię różnie, ale najlepiej ściągnąć iso Hirens Boot Disk i wypalić na
    CD albo nagrać na bootujący pendrive. Potem można uruchomić mini WinXp z tej
    płyty (albo pendrive). Na nowym dysku założyć partycję jakie chcemy i
    sformatować NTFS. Partycja 1 powinna być podstawowa i aktywna. Skopiować
    wszystkie pliki ze starego dysku z partycji C na nowy, trochę to będzie
    trwało. Można użyc total commandera, wydaje mi się, że szybciej kopiuje niż
    explorer windowsowy.
    Potem odpiąć stary dysk i odpalić system z nowego, powinno zadziałać,
    przynajmniej mi działało. :-)
    Albo odpalić ghosta z hirens boot disk i skopiować cały dysk, ghost sam
    proporcjonalnie rozszerzy partycje na cały nowy.
    Albo Acronisa, co kto woli. :-)

  • 18. Data: 2010-02-20 01:49:53
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Ja to robię różnie, ale najlepiej ściągnąć iso Hirens Boot Disk i wypalić
    > na > CD

    myslalem, ze kazdy tak robi :)

> [...]
    > niż explorer windowsowy.
    > Potem odpiąć stary dysk i odpalić system z nowego, powinno zadziałać,

    nie wierze :P

    > Albo odpalić ghosta z hirens boot disk i skopiować cały dysk, ghost sam
    > proporcjonalnie rozszerzy partycje na cały nowy.

    dokladnie - dziwie sie, ze watkotworczyni nie kopiowala wprost
    partycja - partycja, czy wrecz jak piszesz dysk - dysk,
    tylko tworzyla (po cholere?) obraz
    a potem z niego odtwarzala...

  • 19. Data: 2010-02-20 08:59:09
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > nie wierze :P

    To spróbuj niedowiarku. :-)
    Wystarczy, że weźmiesz dyskietkę i sformatujesz pod windowsem, potem zgraj z
    własnego dysku pliki Ntldr, Ntdetect.com i boot.ini. Po czym zabootuj
    system z dyskietki. Kiedyś jak miałem jeszcze winNT to tak tworzyłem
    dyskietki startowe. :-)

  • 20. Data: 2010-02-20 19:49:19
    Od: "Asia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    Sorki za bardzo się nie znam....
    Ale jeśli już mówimy o odpaleniu ghosta z płyty Hirens .... to czy tą płytę
    odpalamy podczas działającego systemu czy też powinna się odpalić podczas
    uruchamiania komputera kiedy w biosie zmienię start z CD? Bo u mnie nie
    odpala jak startuje komputer. Tylko jak juz dziala system.
    Zrozumiałam, że wystarczyło w Ghoscie klikać Local - Disk - To Disk i mogłam
    skopiować od razu obie partycje małego dysku na większy dysk? I przeniesie
    partycję systemową C dokładnie na taką samą dysku większego oraz D na D?
    Skąd mam pewność, że nie pomiesza czegoś. Miałam na starym dysku 2 partycje
    po 40 GB na nowym utworzyłam 60 oraz 240. Pewne, że przeniesie odpowiednio
    dobrze partycje i zostawi na obydwu partycjach nowego dysku odpowiednio
    wolnego miejsca?
    Czy to pewny program? Bo podczas uruchamiania wyskakuje jakiś komunikat(nie
    znam wcale angielskiego)?

    > dokladnie - dziwie sie, ze watkotworczyni nie kopiowala wprost
    > partycja - partycja, czy wrecz jak piszesz dysk - dysk,
    > tylko tworzyla (po cholere?) obraz
    > a potem z niego odtwarzala...

    Hmmm.... no przyznam: niewiedza!!!!
    Choć z drugiej strony obraz może się kiedyś przydać jak system zacznie się
    sypać?
    Serdecznie pozdrawiam
    Aśka