  • Data: 2014-03-06 11:45:48
    Temat: Re: Jak przeliczyć KM na kW ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan JDX napisał:

    > Swoją drogą system brytyjskich jednostek długości jest bardzo
    > przejrzysty:
    > https://commons.wikimedia.org/wiki/File:English_leng
    th_units_graph.png

    Ten rysunek zawiera błędy. Wynika z niego, że 1 inch = 12 pica = 72 points.
    A to nieprawda -- tak jest w firmie Adobe, ale nie w brytyjskim systemie
    jednostek długości! Właściwą zależnością jest 1 inch = 72,27 points. Ale
    to też tylko przybliżenie, bo ten obecnie używany punkt ma długość równą
    0,99999999 prawdziwego punktu. Wynika to z faktu, że w roku 1959 skrócono
    długośc cala -- ma on teraz 2,54 cm, a wcześniej miał 2,54000508001016002
    centymetra. Miar drukarskich reforma z końca lat pięćdziesiątych nie objęła.

    Dlatego te trzy stopy przyłożone do królewskiego nosa wydają się wysoce
    podejrzane. Gdyby jeden jard miał długość 2,93784 królewskiej stopy, to
    by było normalne.

    --
    Jarek