  • Data: 2014-03-06 14:31:32
    Temat: Re: Jak przeliczyć KM na kW ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Powyzej to akurat drobiazgi, widoczne tylko w bardzo dokladnych
    > pomiarach, a wrecz bym rzekl ze niewidoczne - widoczne w bardzo
    > dokladnych przeliczeniach.

    Ciekawe skąd im się wzięła ta różnica 0,0000312 mm. Może najpierw Angole
    wystrugal swój spiżowy wzorzec, a potem jakiś tajny agent od Jankesów
    pojechał i ukradkiem zmierzył sznurkiem, choć niezbyt dokładnie. A potem
    na miejscu wymierzyli, że to akurat 0,9144018288 francuskiego platynowego
    metra. A mogli się postawić i zamast tego dziwacznego ułamka zrobić sobie
    jarda długości 90 cm. Cal miałby wtedy dokładnie 2,5 cm. Nasi potrafili
    zrobić litrową kwartę, nawet pod zaborami.

    > Natomiast galony roznia sie o prawie litr, bushel ... zalezy czego
    > dotyczy, pszenicy jest rozny od kukurydzy itp.

    Tam właśnie było wyjaśnione, jak mierzyć węgiel, a jak jęczmień.

    > Swoja droga statystycznie dobry sposob.
    >
    > Ale byl tez porzadniejsze wzorce w kazdym miescie.

    Teraz zmierzyłem (chińską suwmiarką z Biedronki) szerokość swojego
    kciuka -- ma dokładnie 7/8 cala, czyli imperialny finger. To może,
    kurdebalans, teraz pójde i postoję sobie trochę w szklanej gablocie.

    --
    Jarek